Avatar billede mczlimmer Nybegynder
19. marts 2011 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA: Kan ikke bruge funktioner

Hej Eksperter,

Jeg er løbet ind i et temmelig mærkeligt problem.

Når jeg prøver at køre mine VBA funktioner (altså de funktioner jeg har alvet i VBA) er det eneste output jeg får #VÆRDI!

Eller det vil sige de funktioner der ikke bygger på andre funktioner fungerer fint, men ligeså snart min funktion bruger en funktion der er lavet længere oppe i koden så får jeg #VÆRDI! som output..?

Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Mvh.
Rune
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
19. marts 2011 - 12:54 #1
Et simpelt eksempel:
Function hejhej(obs)
  hejhej = obs + 1
End Function

Function hejhejhej(obs)
  hejhejhej = hejhej(obs)
End Function
Lab obs = 10 =>
hejhej giver 11, men hejhejhej giver #VÆRDI!
Avatar billede johs_j Novice
19. marts 2011 - 14:15 #2
Jeg går ud fra at du kalder functionenerne fra en celle i et regneark.

Når du så kalder hejhej så får den en værdi i obs, og derfor  bliver værdien 11.
hejhejhej forventer også en værdi i obs. Hvis du giver den 10 bliver resultat også 11.

Hvis du derimod ændrer functionen til:
hejhejhej()
så bliver resultatet 1
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
19. marts 2011 - 15:04 #3
Johs_j:
Ja jeg kalder funktionerne fra regnearket og du har fanget det jeg gerne ville have der skulle ske, men hvis man giver hejhejhej 10 som input giver den ikke resultatet 11..?
Avatar billede johs_j Novice
19. marts 2011 - 18:05 #4
Function hejhej(obs)
  hejhej = obs + 1
End Function

Function hejhejhej(obs)
  hejhejhej = hejhej(obs)
End Function
Jeg har lige testet dine functioner præsis som du har skrevet dem.

Hvis jeg giver hejhejhej 10 som input for jeg 11 ud.
Så det virker godt nok.
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
19. marts 2011 - 18:26 #5
Wierd, det virker ikke hos mig :-(
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
18. april 2011 - 08:39 #6
Lukker...