Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 16:01 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Win2k pro fryser ved 2 grafikkort

Jeg har i lang tid kørt med et Voodoo 5 5500 AGP kort i min PC med Windows 2000 professional.

PC\'en er en Athlon 700 MHz, Asus A7V bundkort med 256 MB RAM.

Nu har jeg så installeret et S3 Trio 64V2 PCI kort for at kunne køre med to skærme.

Selve installationen gik fint, kortet blev fundet og det var nemt at sætte skærm nr. 2 op som ekstra desktop plads.

Men... Efter 5 minutters kørsel fryser maskinen - det sker typisk hvis jeg starter Photoshop op og loader et billede (men det er også sket på andre tidspunkter).

Jeg har prøvet at installere Service Pack 2, men det hjalp ikke.

Jeg har også prøvet at slå hardware accelerationen fra, men det hjalp heller ikke.

Nogen forslag?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 16:03 #1
Hvis du piller trio ud, hvad sker der så?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 16:07 #2
Har win2k brugt standard drivere til Trioen, det kunne være du skulle prøve med andre drivere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 16:08 #3
Hvor stor er Strømforsyningen? 250 eller 300 Watt, den bruger jo lidt ekstra strøm selv om det ikke er meget!
Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 16:28 #4
Hvis jeg piller trio-kortet ud igen, kører det fint uden at fryse.

Jeg prøvede med en anden driver, men Win2k sagde at dens egne driver var de nyeste.

Det er jo et gammelt type kort, så man skulle forvente at Win2k selv kan understøtte det. Der bliver i hvert fald ikke løbende udsendt nye drivere til det ;-)
Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 16:29 #5
Hmm... Det med strømforsyningen ved jeg ikke helt - undersøger det lige.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 16:31 #6
Jeg tror at den driver jeg fandt var fra 96-97, så det er en ældre sag.
Har du mulighed for at låne en nyere, det er jo ikke de store krav der stilles til det.
Har du de nyeste drivere til AGP?
Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 16:33 #7
Låne en nyere hvad?

Ja jeg opdaterede Voodoo kortets drivere for 3 uger siden.
Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 16:34 #8
Det ER kun en 250 Watt strømforsyning. Tror du virkelig det kan være det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 16:37 #9
Låne et nyere kort i stedet for trioen.

Jeg fandt ellers en helt ny voodoo driver hos Tucows på:
http://gamingplace.vento.com.br/preview/168203.html

Det kunne tænkes at være din strømforsyning, du kunne evt. prøve at have kabinettet åbent og prøve om den breaker efter et stykke tid.
Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 18:13 #10
\"Breaker\"?

Kan du anbefale et nyere (billigt) PCI kort?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 18:19 #11
Nej, jeg bruger kun AGP, så det er lidt svært at anbefale noget man ikke bruger mere.
Kan du bruge en søgemaskine? Google eller alltheweb!

http://www.alltheweb.com/
eller
http://www.google.com/

Så kan du prøve der! Ellers kommer der nok en anden der kan anbefale dig et PCI-grafikkort til en billig penge, den behøver jo ikke mere end 4-8Mb ram til dit formål.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 18:20 #12
Prøv evt. her på EDBpriser

http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede msmows Nybegynder
30. juli 2001 - 23:26 #13
Du kan komme ud for problemet hvis du bruger pci-slottet der sidder lige ved agp-slottet. Prøv at skifte til et andet pci-slot.
Avatar billede alvion Nybegynder
30. juli 2001 - 23:36 #14
Det gør jeg heller ikke. Der sidder godt nok et kort der, men det er mit RealMagic Hollywood kort.

Mit problem er også, at det SKAL være et PCI kort, da jeg kun har én AGP port.

Med så mange forskellige enheder fra så mange forskellige producenter kan man sgu nogen gange undre sig over, at det i det hele taget virker... ;-)

Hov lige en ting: Ved opstart fortæller BIOS\'en mig, at Trio-kortet deler interrupt med min Ultra IDE controller. Kan det have nogen betydning?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 23:41 #15
Under win2k betyder delingen med et andet kort ikke noget, det finder win2k selv ud af, min irq 11 deles af fire enheder!
Prøv at bytte om på de 2 PCI kort, det kan der ikke ske noget ved!
Avatar billede msmows Nybegynder
31. juli 2001 - 00:10 #16
Åhrrhh MS gør såmænd selv opmærksom på \"pcifælden\"
Avatar billede xander Nybegynder
31. juli 2001 - 02:24 #17
Hvis du kan, så deaktiver noge af dine porte (com + lpt), så får du frigivet irqadresser til dit grafikkort, prøv derefter at sætte adresserne etfer hinanden (eks. agp-kort på irq 10 og pci-kort på irq 11)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 11:07 #18
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes