Avatar billede keroslev Nybegynder
17. marts 2011 - 15:04 Der er 5 kommentarer

Skift afsender i Form Mail

Jeg har lavet en kontakt formular for en kunde med one.com som udbyder. Men kunden har sin egen mail server og som følge deraf bliver mails fra kontaktformen afvist af et spamfilter. Derfor er det nødvendigt at mailen har en anden afsender end mail-feltet i formularen - en afsendermail som mail serveren godkender. Hvor i Form Mail koden indsætter jeg en anden afsender ?
Her er min formmail kode:

<form action="http://www.stonetreatment.dk/cgi-bin/FormMail.pl" method="post" id="KonForm">
        <p>Virksomhedens navn*<br />
          <span id="sprytextfield1">
  <input name="virksomhed" type="text" id="virksomhed" tabindex="10" size="30" />
  <span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
Fornavn*<br />
<span id="sprytextfield2">
<input name="fornavn" type="text" id="fornavn" tabindex="20" size="30" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
Efternavn*<br />
<span id="sprytextfield3">
<input name="efternavn" type="text" id="efternavn" tabindex="30" size="30" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
Titel<br />
<span id="sprytextfield4">
<input type="text" name="titel" id="titel" tabindex="40" />
</span><br />
Adresse*<br />
<span id="sprytextfield5">
<input name="adresse" type="text" id="adresse" tabindex="50" size="30" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
Adresse2<br />
<span id="sprytextfield6">
<input name="adresse2" type="text" id="adresse2" tabindex="60" size="30" />
</span><br />
Postnr.*<br />
<span id="sprytextfield7">
<input name="postnummer" type="text" id="postnummerr" tabindex="70" size="10" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
By*<br />
<span id="sprytextfield8">
<input name="by" type="text" id="by" tabindex="80" size="30" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
Land<br />
<span id="spryselect1">
<select name="land" size="1" id="land" tabindex="90">
  <option value="1" selected="selected">Denmark</option>
  <option value="2">Sweden</option>
  <option value="3">Norway</option>
  <option value="4">Finland</option>
  <option value="5">Germany</option>
  <option value="6">England</option>
</select>
<span class="selectRequiredMsg">V&aelig;lg et land.</span></span><br />
Telefon<br />
<span id="sprytextfield9">
<input type="text" name="telefon" id="telefon" tabindex="100" />
</span><br />
Email*<br />
<span id="sprytextfield10">
<input name="email" type="text" id="email" tabindex="110" size="30" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Skal udfyldes.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert format.</span></span><br />
Besked*<br />
<span id="sprytextarea1">
<textarea name="besked" id="besked" cols="45" rows="5" tabindex="120"></textarea>
<span class="textareaRequiredMsg">Skal udfyldes.</span></span><br />
</p>
        <p>
  <input type="submit" value="Send" />
  <input type="hidden" name="recipient" value="info@stonetreatment.dk" />
  <input type="hidden" name="subject" value="Kontakt fra hjemmeside" />
  <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.stonetreatment.dk/thanks.html" />
  <input type="hidden" name="required" value="virksomhed,fornavn,efternavn,adresse,postnummer,by,email,besked" />
  <input type="reset" name="Slet alt" id="Slet alt" value="Slet alt" />
    </form>

Hilsen
KERoslev
Avatar billede Freelanze Nybegynder
17. marts 2011 - 15:13 #1
Afsenderen er jo email input feltet? Eller hvad er det helt præcs du gerne vil ende ud i? Da du har skrevet formen men du mangler jo og skrive det script som sender emailen ? altså hvad enten det er i php, asp.net eller hvad det nu end er.
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 16:02 #2
Brug min guide til kontaktformular: http://www.eksperten.dk/guide/1410
Avatar billede stone Forsker
17. marts 2011 - 23:34 #3
Kan du ikke bare i dit kontrolpanel hos One.com oprette en videresending til din kundens Email?

One.com tillader ikke at du i formmail har en email adr. som ikke er oprettet i kontrolpanel så når du indsætter din kundens imail i din formmail så er det klart at den afvises.
Avatar billede keroslev Nybegynder
18. marts 2011 - 09:07 #4
Hej
Jeg har løst problemet ved at at ændre "email" feltet i formularen til noget andet f.eks "afsender". På den måde vil det ikke være forskellige afsendere, hver gang formularen sendes men derimod den samme fra domænet, og så vil den passere igennem et evt. spamfilter.
Tak for jeres input.

Mvh
KERoslev
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:13 #5