Avatar billede Freelanze Nybegynder
17. marts 2011 - 14:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

public funktion og "dynamisk" repeater navn

Hej alle sammen, jeg vil gerne lave en public funktion, som afhængi af sidens navn, henter fra databasen de ting som skal nu engang hentes fra databasen.

    public static object rightModule()
    {
        string filename = Path.GetFileName(HttpContext.Current.Request.Path);

        SqlConnection conn = new SqlConnection();
        conn.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["ConnectionString"].ToString();
        SqlCommand cmd = new SqlCommand();
        cmd.Connection = conn;
        cmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
        cmd.CommandText = "dboRightModuleSP";
        cmd.Parameters.Add("@filename", SqlDbType.VarChar).Value = filename;
        DataTable dt = new DataTable();
        SqlDataAdapter adapter = new SqlDataAdapter(cmd);
        adapter.Fill(dt);
        RepeaterName.DataSource = dt;
        RepeaterName.DataBind();
    }

Så lige nu har jeg kun navn og kunne relatere til og det er RepeaterName.

Hvordan kan jeg igennem funktionen altså rightModule(string RepeaterName) og så sætte det ned ofran datasource og databind hente navnet.

Da den selvfølgelig klager over det, da du ikke kan sætte en DataSource og DataBind på en string.

Hvordan skal jeg gøre dette?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
17. marts 2011 - 16:20 #1
Repeater rpt = (Repeater)FindControl("RepeaterName");
rpt.DataSource = dt;
rpt.DataBind();
Avatar billede Freelanze Nybegynder
17. marts 2011 - 16:24 #2
Altså det virker sikkert, men fandt en løsning selv og det var det her:

modules.rightModule(RepeaterRightModule); <- i page_load dvs navnet bliver bar skrevet ind og så i selve .cs filen:

public static void rightModule(System.Web.UI.WebControls.Repeater RepeaterRightModule)

Men mange tak for hjælpen ;)