Avatar billede Henrikhc Nybegynder
16. marts 2011 - 11:23 Der er 9 kommentarer

Kan ikke oprette forbindelse til trådløst netværk med arbejdscomputer.

Jeg sidder med et større problem med min arbejdscomputer.

Jeg kan ikke få den til at komme på mit trådløse netværk der hjemme. Hver gang jeg prøver at oprette forbindelse får jeg besked om, at forbindelse til internettet ikke kan oprettes og at den ikke kan identificere netværket.

Det skal siges, at de øvrige computere i husstanden godt kan koble på det trådløse netværk, samt at min arbejdscomputer kommer fint på det trådløse net på arbejdet.

Jeg har, uden held;

prøvet at deaktivere/aktivere netværkskortet.

slettet alle trådløse forbindelser.

genstartet routeren.

Routeren virker fint til alle andre.

Computeren er en Lenovo G555 med Windows 7
Avatar billede lzs Nybegynder
16. marts 2011 - 12:05 #1
Styresystem?
Avatar billede Henrikhc Nybegynder
16. marts 2011 - 12:20 #2
Som skrevet, windows 7. Home Premium 32-bit for at være præcis
Avatar billede lzs Nybegynder
16. marts 2011 - 12:29 #3
Routeren er ikke sat op med f.eks. mac filtrering.
Umiddelbart ville det nemmeste være at du spørger din it afdeling, de ved i hvert fald hvordan de har sat din bærbar op, med indstillinger på netkort osv.
16. marts 2011 - 19:15 #4
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Henrikhc Nybegynder
17. marts 2011 - 08:12 #5
@lzs

Det er mig der ikke er præcis nok i min formulering. Computeren er min egen private, som jeg dog bruger til forskellige arbejdsrelaterede opgaver, så der er ikke nogen udefrakommende der har haft rodet med indstillingerne på den.

Har på ny prøvet at genstarte routeren samt gendanne computeren fra et tidligere tidspunkt, no luck. Skriver fra min bærbare nu, ingen problemer, det er kun på mit hjemmenetværk den ikke vil på.

@karise_larry

Ja, så det i det sekund jeg svarede tilbage, at jeg havde brugt den forkerte svarmulighed. Men der er jo desværre ikke mulighed for at ændre det :/
Avatar billede lzs Nybegynder
17. marts 2011 - 09:54 #6
Kan din computer komme på netværket med kabel?
Avatar billede Henrikhc Nybegynder
17. marts 2011 - 11:34 #7
Jeps, det kan den uden problemer. Det er udelukkende det hjemlige trådløse netværk den ikke vil hoppe på. Streamede en dag noget video da den pludselig hoppede af, og siden har jeg ikke været i stand til at komme på. Så mit gæt er, at problemet sidder et eller andet sted på computeren, som jeg ikke kan finde. Routeren virker fint på alle andre computere, min bærbare (den jeg tidligere kaldte arbejdscomputeren ;)) kan nemt komme på andre netværk end det hjemlige, så tror heller ikke problemet sidder på netværkskortet.

Kan netværkskortet evt. være defekt så det ikke kan tage en bestemt frekvens/kanal? Siden det nu virker andre steder?
Avatar billede lzs Nybegynder
17. marts 2011 - 12:50 #8
Får du lov til at indtaste kode når du prøver at komme på? hvis ikke lyder det som om du ikke har fået slettet alle netværk helt, så den prøver at logge på med en forkert kode eller lign.
Avatar billede Henrikhc Nybegynder
17. marts 2011 - 13:39 #9
Får lov til at trykke kode, ja. Men får så svaret at den ikke kan oprette forbindelse til netværket, og har både dobbelt og triple-tjekket at koden var rigtig. Har været inde for at slette de netværk, den tidligere har været på men som ikke blev brugt. Den spørger i øvrigt heller ikke om det er et offentligt eller privat netværk jeg opretter forbindelse til.