Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 08:35 Der er 4 kommentarer

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Hej alle.

Jeg har oprettet nogetgodtnu.dk, og når man klikker på en modtager og kommer ind på http://www.nogetgodtnu.dk/goernogetgodtnu.php, så får jeg meddelelsen:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/nogetgodtnu/public_html/goernogetgodtnu.php on line 55

- og der sker ikke det, der skal ske. Databaseværdien ændres ikke.
MEN: Det sker KUN i IE8!! Fungerer i alle andre browsere, jeg har testet det i.

KH ANDERS.
Avatar billede phillips Nybegynder
16. marts 2011 - 09:20 #1
Det sker også i Chrome. Men PHP/MySQL-fejl er ikke browser-afhængige. Du bliver dog nødt til at poste din PHP/MySQL kode for at få hjælp.

Der er sikkert en fejl i det MySQL-result, du bruger i linie 55 - eller også er der ingen fejl, men din query har bare ikke returneret nogen resultater.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 19:49 #2
Okay, her kommer koden:

if (!$con)
  {
echo "<script language='javascript'>location.href='fejl.php';</script>";
exit;
  }mysql_select_db("nogetgodtnu", $con);
      mysql_query("SET NAMES utf8");
mysql_query("SET character_set_results='utf8?");

date_default_timezone_set('Europe/Copenhagen');
$modtager=$_SESSION['modtager'];
$tid = date("H:i d-m-Y");
$sql="INSERT INTO klik (Oprettelsestidspunkt, Modtager, theid)
VALUES
('$tid','$modtager','$id')";if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }

$result = mysql_query("SELECT * FROM modtagere WHERE id=$id");

while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
if ($row['Godkendt']=="ja") {
$modtager=$row['Navn'];
echo "<font size='4'><span style='color:#228800'>";
echo $row['Navn'];echo "</span></font><br />";
echo $row['Beskrivelse'];echo "<br />";
echo "<span style='color:grey'>";echo "Oprettet ";echo $row['Oprettelsestidspunkt'];echo "</span>";echo "<br />";
echo "<b>";
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM klik WHERE theid='$id'");
$num_rows = mysql_num_rows($result2);
echo $num_rows;echo " klik"; echo "</b>";
}
mysql_close($con);
sleep(1);
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2011 - 00:19 #3
Hvor skal $id komme fra??
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 12:26 #4
Undskyld det sene svar... Man vælger en modtager, og dermed har man valgt $id, som bare er en global variabel, som indsættes i databasen som et identitetsstempel, når man afgiver sit klik.