Avatar billede TDmadsen Nybegynder
15. marts 2011 - 21:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hardware krav til COD Black OPS

Hej

Min Pc:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+ 2.10 GHz
2 GB ram
NVIDIA Geforce 8400 GS
Bundkort ???

kan ikke klare COD Black Ops hvilket sønnen absolut ikke er tilfreds med.

Jeg har 2 muligheder:
Købe en PS3 til ham eller opgrader min PC.

Spørgsmålet er:

Kan jeg opgrader min PC således COD Black OPS kan køres (behøver ikke være i højeste opløsning)

Jeg har tænkt på følgende

Grafikkort: XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5
Processor: AMD Athlon II X3 450
Bundkort: MSI GF615M-P33, Socket-AM3

Hvis ovenstående er muligt er det trods alt billiger end at købe en PS3 :-)

Andre forslag/løsninger modtages meget gerne :-) Pft

Mvh
TDmadsen
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
15. marts 2011 - 21:40 #1
Hvis du bruger stationær og vil skifte bundkort også, og hvis der er plads i din computer så er det vist muligt :D
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 21:49 #2
Du kan altid opgradere, idéen med en ps3 er rigtig god, skydespil er bare ikke særlig gode på konsoller, man styre bedre med mus og tastatur end med joystick.

opgradere med det udstyr du nævner der, så vil maskine køre spil bedre, men grafik kortet er så lille at når det næste spil kommer, så har du problemer igen, så hellere investere i et større kort, og så gradvis skrue lidt ned for opløsning og detaljer med tiden, så vil det holde længere.

En x3 er et udemærket valg, en billig cpu med masser af kræfter til pengene, skal det være primært til spil, så vælg eventuelt en x4, er mere fremtidssikret.
Bundkortet er sikkert fint nok, der er ikke så meget at hente der, det er mere et spørgsmål om hvilke tilslutningsmuligheder og udvidelsesmuligheder man vil have.
Avatar billede TDmadsen Nybegynder
15. marts 2011 - 22:07 #3
Pointen er netop at sønnike foretrækker at spille skydespil på PC'eren - ja det gør faderen forresten også :-)

Jeg kan se at prisforskellen på en x3 og en x4 ikke er særlig stor. Så det bliver nok en x4. Er der et godt råd til et grafikkort?
Avatar billede sypherian Nybegynder
15. marts 2011 - 22:07 #4
Jeg er så småt ved og købe mit nye system hjem og har derfor ikke brug for det gamle hardware når jeg får det hele hjem i april månede
grafikkortet er dog ikk voldsom bedre end det du har så der er du dog nød til at anskaffe dig et der er lidt bedre men her er så de andre ting

cpu: core 2 q9550 2,83 GHZ

gigabyte EP 43-DS3

4 GB kingston hyperx DDR2 ram (er ikke sikker på hastigheden på disse men finder lige ud af det asap)

og grafikkortet er et Gainward 8800GT med 1GB ram

Det hele er som sagt brugt men aldrig overclocket på nogen måde så vist det er giv mig noget feedback så kan vi finde ud af noget

Venlig hilsen

Sypherian
Avatar billede sypherian Nybegynder
15. marts 2011 - 22:21 #5
kan du eventuelt linke til de grafikkort du har i tankerne så skal jeg give dig et svar på et par minutter
Avatar billede TDmadsen Nybegynder
15. marts 2011 - 22:25 #6
Hej Sypherian

Det lyder interessant. Kan du ikke sende mig en pris for det hele og en pris uden grafikkortet.

mail: t.madsen@hotmail.com

Pft.
Avatar billede TDmadsen Nybegynder
15. marts 2011 - 22:26 #7
Jeg har tænkt på dette grafikkort

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=580112
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 22:37 #8
Radeon 5770 er et billigt kort, men levere virkelig meget ydelse for pengene. ca. 1000,-
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4393640

Radeon 6850 en nyere generation, stadig billigt og god ydelse for pengene, men en anelse dyrer, men en anbefalet investering. ca. 1200,-
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4391779

Radeon 6950 en af de lidt større modeller, men stadig i en lidt lavere klassen, væsentlig mere fremtidssikret. ca. 1700,-
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4674405

Jeg ville nok vælge et 6850, selvfølgelig er det penge, men det er meget simpelt, jo mere man giver jo mere ydelse får man, jo mere ydelse man har jo længere tid holder kortet inden det skal skiftes igen, så skal du opveje om den plov fra el. til er det værd i det lange løb.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 22:43 #9
5670 er for lille, der vil ikke gå lang tid, så vil i ærge jer over i ikke valgte modellen større, 5670 er jo et af de mindste kort i den klasse.
Resten af det nye udstyr vil dog også hjælpe på det.

Kan sige jeg selv har et 5770, har haft det et års tid, er lige begyndt at spekulere i opgradering.
Det er et grafik der i dag levere okay, ikke super, men okay ydelse i opløsning 1920x1080, hvilket er meget almindelig på stationære komputere i dag.
Avatar billede TDmadsen Nybegynder
14. april 2011 - 08:34 #10
Jeg har købt et 6850 - det kører bare.

Tak for hjælpen