Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Simpelt søgeside/intranetsøgeside til søgning af lokale filer

Hej alle

Jeg er stadig lidt grøn på området, hvorfor jeg nu opretter denne opgave :-)

Jeg har en pokkers masse .pdf filer (6-7000), som jeg gerne vil have en let metode til at søge i.

Filnavnene hedder alle noget i retning af "navn,vejnavn,husnr,type" - altså kommasepereret info.

Alle filerne ligger på en central server og kan tilgåes via netværk. Det jeg søger er i princippet "bare" en offline html/intranet side, med søgekriterier svarende til de informationer der er i filnavnet. F.eks. Navn: - Vejnavn: - Husnummer: osv.

Når den fremviser søgeresultatet, havde jeg bare forestillet mig, at den laver et hyperlink direkte til den/de gældende fil(er) på netværkslokationen.

Jeg har søgt på google, men synes umiddelbart ikke jeg kan finde nogle gratis scripts eller andet, som kan bruges. Jeg fandt et, men der var kun 1 søgekriterie.

Og det behøver på ingen måde at være noget grafisk pænt - en hvid side med nogle søgefelter og noget tekst er helt fint.

Mit spørgsmål er så - er der nogle af jer, som kunne være behjælpelig med at lave sådan et script, eller kender et sted man kan finde et, som er freeware, eller meget billigt? Jeg er ikke interesseret i betaling med cool cash, men giver gerne points for det. Jeg har 4000 at gøre godt med, og hvis det er tilladt, kan vedkommende få hele skidtet :-)

Giv endelig lyd, hvis du kunne være interesseret.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2011 - 20:32 #1
du skal i hvert fald rydde op i de gamle point
dannin (3.820 point. Point ude: 5.490)
før der er nogen, der tror på, at de får point ud af dig...

men ellers:
1) lav et vbscript, der læser alle fil navne, og laver en txt-fil med opdelte felter.
2) hent data ind i access eller excel eller konkurrerende produkter, og lav  en søgeformular der.
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 22:00 #2
Der er nu ryddet op

Men jeg har ikke styr på at skrive vbscripts, det er derfor jeg har lagt spørgsmålet under 'opgaver' :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 10:23 #3
det det mellem --- som fx liste.vbs
den prompter bruger for en mappe, og i den mappe laver den en "filliste.txt" der indeholder alle navne på pdf-filer.
Denne liste kan du så importere i et regneark.
Bemærk et stykke nede er linjen
objNewFile.WriteLine("Navn,Vejnavn,Husnr,Type")
det er overskriften, så der kommer en 'header' i regnearket.

---
Function Browse4Folder(strPrompt, intOptions, strRoot)
    Dim objFolder, objFolderItem

    On Error Resume Next

    Set objFolder = objShell.BrowseForFolder(0, strPrompt, intOptions, strRoot)
    If (objFolder Is Nothing) Then
      Wscript.Quit
    End If
    Set objFolderItem = objFolder.Self
    Browse4Folder = objFolderItem.Path
    Set objFolderItem = Nothing
    Set objFolder = Nothing
End Function

On Error Resume Next

Const WINDOW_HANDLE = 0
Const BIF_EDITBOX = &H10
Const BIF_NONEWFOLDER = &H0200
Const BIF_RETURNONLYFSDIRS = &H1

Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set wshShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

' lad bruger vælge mappen, der skal listes
strPrompt = "Vælg den mappe, der skal listes."
intOptions = BIF_RETURNONLYFSDIRS + BIF_NONEWFOLDER + BIF_EDITBOX
strTargetPath = wshShell.SpecialFolders("MyDocuments")
strFolderPath = Browse4Folder(strPrompt, intOptions, strTargetPath)

Set objNewFile = objFSO.CreateTextFile(strFolderPath & "\filliste.txt", True)
Set objFolder = objFSO.GetFolder(strFolderPath)
Set objColFiles = objFolder.Files
objNewFile.WriteLine("Navn,Vejnavn,Husnr,Type")
For Each file In objColFiles
  Set objFile = objFSO.GetFile(strFolderPath & "\" & file.Name)
  If Lcase(objFSO.GetExtensionName(objFile)) = "pdf" Then
    objNewFile.WriteLine(objFSO.GetBaseName(objFile))
  End If
Next

objNewFile.Close
---