Avatar billede kaspermb Nybegynder
15. marts 2011 - 15:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mysql_query UPDATE... Virker ikke

Hej Eksperter

Hvordan får jeg min side til at update min MySQL. Jeg har lavet en kode som åbner det tekst som skal updates(edit.php) og så har jeg lavet en kode som "skulle" update det nye info til min MySQL. Men det virker ikke. Nogen der kan hjælpe.

--- edit.php ---
$dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die("error");
$selected = mysql_select_db("artikel",$dbh) or die("error");
$result = mysql_query("SELECT id, tekst, underrubrik, byline, dato FROM artikel WHERE id=".mysql_real_escape_string($_GET['id'])) or die("Der kunne ikke findes nogle artikler");
while ($row = mysql_fetch_array($result,MYSQL_ASSOC))
{
    echo "<form  action='upload_edit.php' method='post'>
            <input type='hidden' name='id' size='50px' value='";
    echo $_GET['id'];
    echo "'>";
    echo "<b>Rubrik:</b><br>";
    echo "<input type='text' name='rubrik' size='50px' value='";
    echo $_GET['rubrik'];
    echo "'><br><br>
            <b>Underrubrik:</b><br>
            <textarea name='underrubrik' cols='50' rows='6'>";
    echo $row['underrubrik'];
    echo "</textarea><br>
            <b>Artikel:</b><br>
            <textarea name='tekst' cols='80' rows='30'>";
  echo $row['tekst'];
  echo "</textarea><br>
          <b>Byline:</b><br>
            <select name='byline'>
            <option>";
  echo $row['byline'];
  echo "</option>
          <option>Bj&oslash;rn</option>
            <option>Mads</option>
            <option>Emil</option>
            <option>Kasper</option>
            </select><br><br>
            <input type='submit' name='submit' style='font-weight:bold;' value='Gem Artikel'>
            </form>";
}

--- upload.php ---

//Valg af tabeller
$id=$_POST['id'];
$rubrik=$_POST['rubrik'];
$underrubrik=$_POST['underrubrik'];
$tekst=$_POST['tekst'];
$byline=$_POST['byline'];

//Viser hvilken dato det er
$dato = date("20y-m-d");

//Uploader artikel til server
mysql_query("UPDATE artikel VALUES ('$id', '$rubrik', '$underrubrik', '$tekst', '$byline', '$dato')");
Print "<b>Artiklen er nu online</b>";
Avatar billede phillips Nybegynder
15. marts 2011 - 16:03 #1
Du bruger forkert syntaks i din UPDATE statement. UPDATE bygges op sådan her:

UPDATE artikel SET
  column1 = 'value1',
  column2 = 'value2'
WHERE id = '1'

Ovenstående er pseudo-kode, så du skal selvfølgelig tilpasse det til dit formål :-)
Avatar billede kaspermb Nybegynder
15. marts 2011 - 16:19 #2
Tak phillips det virker... :)
smider du lige et svar...
Avatar billede phillips Nybegynder
15. marts 2011 - 16:33 #3
:-)