Avatar billede mlunde Nybegynder
14. marts 2011 - 12:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Joomla/Virtuemart - IE fix

Hej.
Jeg er helt på bar bund her og jeg vil gerne give max-points for et svar.
Kig på denne side: http://snoerluxury.com/testsite/index.php/product-list?page=shop.browse&category_id=2
Den fungerer fint i mange browsere, men når man åbner den i Internet Explorer, så er det helt galt.

Nogle der kan hjælpe med en løsning?
Avatar billede mlunde Nybegynder
15. marts 2011 - 13:34 #2
Den gav mig desværre ikke så meget. Andre der kan hjælpe?
Avatar billede zips Juniormester
15. marts 2011 - 15:41 #3
Det hjalp heller ikke mig, for jeg kan ikke se du har rette de fejl som er på siden, slet ikke at du kalder css ind flere steder på side.

Når der er så mange fejl, så lapper man på en anden fejl, for at få det til at se rigtigt ud, det holder ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2011 - 17:39 #4
<ole>

Alle stylesheets skal ligge i head elementet - og CSS fejl som disse må altid forventes at ødelægge visningen:

.shadow_line span {
    float:right;
    background: url( "themes/pbv_multi/images/shadow/shadow_right.png" ) no-repeat right top;
    width:136px;
    height:11px;" /* Fjern gåseøjet */
    }

- og:

.boxcaption .productPrice {
    size: 16px; /* Hvad betyder 'size'? */
    color: #FAFAFA;
    }

- og:

.browse_content {
    float:left;
    padding:10px 15px;
    //width: 100px; /* JS-udkommentering - brug CSS */
    }

Jeg har bare plukket - du må selv kikke resten igennem

/mvh
</bole>
Avatar billede mlunde Nybegynder
15. marts 2011 - 19:47 #5
Her er der hvor jeg skulle mene, at der skal være en fejl:

<?php if( !defined( '_VALID_MOS' ) && !defined( '_JEXEC' ) ) die( 'Direct Access to '.basename(__FILE__).' is not allowed.' ); ?>
<?php
// Dynamic Image Resize check
if (file_exists(IMAGEPATH.'product/'.$product_thumb_image)) {
    list($width, $height, $type, $attr) = @getimagesize(IMAGEPATH.'product/'.$product_thumb_image);
} else {
    $parsed = array();
    $array = array();
    $url = $product_thumb_image;
    $parsed = parse_url($url);
    parse_str($parsed['query'], $array);
    list($width, $height, $type, $attr) = @getimagesize(IMAGEPATH.'product/'.$array["filename"]);
}

$target = $this->get_cfg('browseImageWidth');
if ($target == null) {
    $target = $width;
    }

if ($this->get_cfg('categoryResizeToggle') == 1) {
    list($width1, $height1) = $this->resizeThumbnails($target,$width,$height);
} else {
    $width1 = $width;
    $height1 = $height;
    }
?>
<div class="vmBrowseContainer v4BrowseContainer">
<div class="vmBrowseProductTitle v4BrowseProductTitle">
    <a href="<?php echo $product_flypage ?>"><?php echo $product_name ?></a>
    </div>
  <div class="vmBrowseImage v4BrowseImage"  >
        <script type="text/javascript">//<![CDATA[
        document.write('<a title="<?php echo $product_name ?>" href="<?php echo $product_flypage ?>">');
        document.write('<?php echo ps_product::image_tag($product_thumb_image, 'class="browseProductImage" border="0" width="'.$width1.'" height="'.$height1.'" title="'.$product_name.'" alt="'.$product_name .'"' ) ?></a>' );
        //]]>
        </script>
        <noscript>
            <a href="<?php echo $product_full_image ?>" target="_blank" title="<?php echo $product_name ?>">
            <?php echo ps_product::image_tag($product_thumb_image, 'class="browseProductImage" border="0" width="'.$width1.'" height="'.$height1.'" title="'.$product_name.'" alt="'.$product_name .'"' ) ?>
            </a>
        </noscript>
  </div>
    <div style="float:left;border:0px solid red;padding-left:10px;width:400px;">

    <div class="v4text">
    <?php echo $product_s_desc ?></div>
    </div>

    <div class="v4BrowsePriceBox">
        <div style="float:left;"><?php echo $product_price ?></div>
        <div class="vmCatPrice v4CatPrice" ><?php echo $form_addtocart ?></div>
    </div>
  <br style="clear:both;" />
</div>
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2011 - 19:58 #6
Det forstår jeg ikke. Mener du, at det skulle være den kode, der giver alle de HTML og CSS fejl?

Det er næppe sandsynligt - og et helt forkert sted at begynde. Det svarer til at kaste gulvklude og trækpapir til tsunamiofrene i Japan. Der er vigtigere ting at rette op på først  *o)
Avatar billede mlunde Nybegynder
15. marts 2011 - 20:08 #7
Men hvis jeg skifter tema i Joomla, så får jeg samme udseende. Så det er vel ikke i temaets CSS jeg skal kigge? Jeg har jo installeret Virtuemart som webshop, så det må være DER det ligger? Det er jo derfor jeg viste ovenstående.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2011 - 20:33 #8
Hvis du gider at spilde tid med en invalid kode, så skal jeg ikke stoppe dig. Det er et farvand, jeg forlængst er færdig med at trawle i  =)
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2011 - 20:34 #9
- og det er ikke kun CSS filen, der er fejl i
Avatar billede mlunde Nybegynder
15. marts 2011 - 20:39 #10
Fair nok, men du svarede ikke på mit spørgsmål.
Avatar billede mlunde Nybegynder
15. marts 2011 - 21:06 #11
Jeg fik rettet CSS'en nu, men det hjalp desværre ikke.
Avatar billede mlunde Nybegynder
31. marts 2011 - 13:22 #12
Jeg lukker tråden, da jeg fik det rigtige svar andetsteds.
Avatar billede zips Juniormester
31. marts 2011 - 16:22 #13
Det er muligt du har fået et svar, men siden ser da stadig forkert ud i IE, ved at indhold ikke er align center, men er lidt til højre, som du også selv skriver andetsteds.

Så det er stadig bedst at rette alle de kode fejle der er, her efter tilpasse din css, så side bliver så ens som nu muligt i de fleste browser.
Avatar billede mlunde Nybegynder
31. marts 2011 - 22:50 #14
Ja, jeg har ikke fået rettet det hele til.
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2011 - 22:05 #15
så var det vel heller ikke det rigtige svar du fik andetsteds ?o)
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2011 - 16:31 #16
I følge Ekspertens regler skal en løsning være tilgængelig for Ekspertens brugere. Ellers kan der ikke uddeles points - heller ikke til spørger selv.

Hvad var løsningen?