Avatar billede keepy Seniormester
14. marts 2011 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søg og skriv

Nogle der kan hjælpe med en metode, som skal søge en txt fil for en bestemt position og når den er fundet, skal der indsættes en sti  på pladsen, i forlængelse af det der står der i forvejen.

private void configMSP(String stien)
{
FileInfo fl = new FileInfo("C:\\hej.ini);          StreamReader read = fl.OpenText();
            while ((input = read.ReadLine()) != null)
            {
                if (input.Equals("CodeFileName"))
                {

        StreamWriter sw=fl.AppendTex();                        sw.WriteLine(stien);
                    sw.Close();
                }
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. marts 2011 - 10:55 #1
Text filer har den ulempe, at du ikke kan det du spørger til her.

Dog kan du opnå samme effekt, ved at udlæse hele txt-filen.
Finde positionen, indsætte din tekst og så skrive filen igen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. marts 2011 - 20:45 #2
Du har det næsten rigtigt kan jeg se...

Læs filen som du gør med streamreader, men læs to end...

string filecontent = read.ReadToEnd();
read.Close();

Så bruger du en simpel RegEx replacer

filecontent = Regex.Replace( filecontent, "CodeFileName", stien);

StreamWriter writer = new StreamWriter( filePath );
writer.Write( filecontent );
writer.Close();

Det er det :)

Husk at du kan bruge langt mere komplicerede replace patterns når du bruger regex.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. marts 2011 - 21:01 #3
Jeg håber ikke vi snakker om filer på flere hundrede mb, så er metoden ikke så god :) Men små filer er den perfekt og nem til :)
Avatar billede keepy Seniormester
26. april 2011 - 23:24 #4
tak send lige et svar
Avatar billede keepy Seniormester
23. maj 2011 - 16:49 #5
lukker