Avatar billede carlt Seniormester
13. marts 2011 - 09:06 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Adgangskode til TRÅDLØS router

Jeg skal slutte en PC mere til den trådløse router, men har glemt/forlagt koden til routeren.
Nogen, der har et forslag til, hvordan det problem løses?
(Hvis det overhovedet kan løses - uden at købe en ny router:-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. marts 2011 - 09:20 #1
Hvad med at Resætte routeren?
Avatar billede dumdum Nybegynder
13. marts 2011 - 09:29 #2
Prøv at se, om du ikke kan finde sådan en lille knap på routeren (eks sådan en hvor man skal bruge en kuglepen for at trykke på den), hvor du kan nul-stille routeren?
Avatar billede carlt Seniormester
13. marts 2011 - 10:49 #3
Hvis den resættes, skal der vel stadig benyttes adgangskode!?
Avatar billede dumdum Nybegynder
13. marts 2011 - 10:59 #4
Det bliver nok sat tilbage til default. Hvis du har modelnavn og -nummer på routeren, så burde du kunne søge lidt på google og finde ud af, hvad adgangskoden som udgangspunkt er.
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
13. marts 2011 - 11:05 #5
har du adgang til routeren trådløst fra en anden computer? så kan du undgå at resætte routeren.
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
13. marts 2011 - 11:39 #6
Hej der findes et program der finder de netværk du bruger og hvis du har glemt så kan du også få vist hvilken kode du har brugt til din router. Du kan gå til dette link --> http://www.nirsoft.net/utils/trans/wirelesskeyview_danish.zip

Ps. håber du har brugt windows til at konfigurer med, ellers virker det vist ikke ;)
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
13. marts 2011 - 11:42 #7
Hov du må heller bruge dette link istedet, men hvis du vil have det på dansk så henter du bare begge og sætter dem sammen :))
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
13. marts 2011 - 11:42 #8
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
13. marts 2011 - 11:51 #9
Du kan klare det helt uden programmer.. selv i windows... ;) deadeasy - men det kræver bare at der allerede er en computer der trådløst er connectet til routeren
Avatar billede carlt Seniormester
13. marts 2011 - 14:20 #10
Der ER en computer tilsluttet trådløst til computeren1
Avatar billede carlt Seniormester
13. marts 2011 - 14:57 #11
Der ER en computer tilsluttet trådløst til computeren!!
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
13. marts 2011 - 20:00 #12
så klik på dit netværks icon i venstre hjørne (hvis alt er sat standard op) og så gør du ligesom hvis du skulle søge efter et netværk, finder dit netværk og der kan du se koden, hvis den står med ******** fjerner du bare fluebenet. Kan kke give dig præcis beskrivelse da jeg ikke er windows bruger mere
Avatar billede carlt Seniormester
18. marts 2011 - 09:36 #13
Jeg ledte længe efter reset-knappen.
Det hjalp, da jeg fik routeren frem i lyset!
Nu virker det:-)

"dumdum" og "poko1" bør vel dele points?
Så læg et svar:-)
Til alle: Tak for indlæg!
Avatar billede dumdum Nybegynder
18. marts 2011 - 09:43 #14
Pingeling - godt det lykkedes :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. marts 2011 - 12:07 #15
:-=)