Avatar billede pnr Nybegynder
12. marts 2011 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

onKeyDown som "udløser" window.location virker ikke i FireFox

Jeg har et lille script som lytter på en tekstboks, hvis der trykkes return skal siden "redirecte". Det virker fint i alle anre browser end FF. Hvis jeg debugger det i FF med FireBug virker det fint...
Nogen der har en måde at gøre det på der virker i alle browser?

        her: <input id="ind" onkeydown="defaultButton(event)" />

        <script type="text/javascript">

            function defaultButton(event) {

                if (event.keyCode == 13) {
                    event.returnValue = false;
                    event.cancel = true;
                    Send();
                }

            function Send() {
                var content = document.getElementById("ind").value;

                if (content == null || content.length == 0) {

                document.getElementById("ind").focus();
                return;
                }
                else {
                    window.location = "http://www.google.com?navn=" + content;
                }
        </script>
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. marts 2011 - 09:34 #1
Hej.

Nu prøvede jeg at copy paste dit script ind i en webside. Og hos mig virker det fint i firefox. Jeg har testet det i både version 3.6 og 4.0.
Avatar billede pnr Nybegynder
12. marts 2011 - 10:19 #2
Hej aaberg_cc og mange tak for din kommentar!!

Hvis man bare smider mit kode i en html fil uden en form virker det fint, nu er problemet bare at jeg bruger det i forbindelse med asp.net hvor jeg bruger en form. så hvis man smider en form omkring så virker det ikke mere :-/

<form name="form1" method="post" action="Default2.aspx" id="form1">

  //Koden

</form>

Nogen ide om hvad der sker?
Avatar billede pnr Nybegynder
12. marts 2011 - 10:32 #3
Fandt en løsning, brugt den her funktion:

            function defaultButton(event) {

                if (event.keyCode == 13) {
                    event.returnValue = false;
                    if (event.preventDefault) {
                        event.preventDefault();
                    }
                    Send();
                }
Avatar billede pnr Nybegynder
12. marts 2011 - 10:33 #4
aaberg_cc Smid et svar så får du lidt point for din tid!
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. marts 2011 - 10:51 #5
svar :)