Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
11. marts 2011 - 10:27 Der er 1 løsning

Hvilken process skal jeg sende keychars til ?.

Hvis jeg gør sådan i et vbs script skrues der et step op for den overordnede lyd hver gang scriptet aktiveres.

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys(chr(&hAF))

Jeg har nu fået list styr på sendkeys i csharp, men hvilken process skal jeg sende denne key char til. Der sker intet hvis jeg sender det til selve programmet.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
11. marts 2011 - 11:07 #1
Fandt dette, det kan nok syes lidt om, så virker det. Undskyld mit spørgsmål, jeg har bare søgt længe efter dette, og alt er fra før 2010 og henviser til codeproject fantastiske mixer kode. Den duer bare ikke på alle maskiner. Det gør derimod metoden som multimedia keyboards virker på. Keyboards har faste chars for volume up/down og mute.

Option Explicit

Const VK_VOLUME_MUTE = &HAD 'Windows 2000/XP: Volume Mute key
Const VK_VOLUME_DOWN = &HAE 'Windows 2000/XP: Volume Down key
Const VK_VOLUME_UP = &HAF 'Windows 2000/XP: Volume Up key

Private Declare Sub keybd_event Lib "user32" ( _
ByVal bVk As Byte, ByVal bScan As Byte, _
ByVal dwFlags As Long, ByVal dwExtraInfo As Long)

Sub VolUp()
keybd_event VK_VOLUME_UP, 0, 1, 0
keybd_event VK_VOLUME_UP, 0, 3, 0
End Sub
Sub VolDown()
keybd_event VK_VOLUME_DOWN, 0, 1, 0
keybd_event VK_VOLUME_DOWN, 0, 3, 0
End Sub

Sub VolToggle()
keybd_event VK_VOLUME_MUTE, 0, 1, 0
End Sub