Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
11. marts 2011 - 10:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gammel PC nægter at læse nyere CD og DVD !

Jeg har en gammel PC med XP fra et genbrugscenter. Den vil ikke indlæse nyere tomme CD/Dvd,
eller indlæse nyere CDer, som er kopieret på en bedre maskine med XP eller Vista.

Den vil godt læse nogle gamle CD, som er optaget på en anden maskine, for en del år siden.

Også Pixiline og andre købespil til børn

Men : Kan man få den til at læse nye tomme CD/DVDer ?

Så man kan brænde iso.filer til f.eks Ubuntu på ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. marts 2011 - 11:24 #1
Et CD/DVD kan godt miste sporingen og det kræver specielt udstyr at kalibrere det med den pris der er på et nyt drev kan det ikke betale sig og er du sikker på et det ikke kun er et cd/dvd rom drev?
http://www.compware.dk/shop/default.asp?varespec=681999
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
11. marts 2011 - 13:09 #2
Ja, der er kun ét - Der står DVD Rom Compact Disk.
Men det er jo gammelt. Har aldrig kunne brænde cd-er, ved heller ikke om man kan brænde på det ?

Tak for link, ja det kan jo ikke betale sig, andet end at købe et nyt. Så kom med et svar, så du kan få points ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. marts 2011 - 13:46 #3
Jeg samler ikke :-) du kan selv lægge et
Ps. du skal lige se om det er Sata eller Pata på bundkort.
Pata her det andet var Sata
http://www.burnalot.dk/?ref=affiliate|vaqdtgfs&ref=auC/tG.Whe&page=products&product_id=4618
Avatar billede sermandet Nybegynder
12. marts 2011 - 07:40 #4
Tak poko1 !
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. marts 2011 - 08:03 #5
sermandet"
Hvad har du gang i ?????
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2011 - 13:17 #6
Hmmm, sermandet ... Hmmm
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
12. marts 2011 - 13:20 #7
Så så  !