Avatar billede maddragon Nybegynder
10. marts 2011 - 21:56 Der er 5 kommentarer

Linkedlist singly problem

hej jeg har lidt problemer med min delete metode til at slette en node fra min linkedlist jeg kan ikke se mig ind til hvor det evt kan ligge henne problemet er hvis jeg sletter den første node i listen så sletter den alt undtagen den jeg vil have slettet jeg har en fornemmelse at det ligger i previus og next koden til slet metoden er neden for.

        public bool deleteHeight(int Height)
        {
            string tempA = null;
            Node<T> current = head;
            Node<T> previous = current;

            while (current != null)
            {
                tempA = current.Data.ToString();
                if (Height.ToString() == tempA.ToString())
                {
                    previous.next = current.Next;
                    current.next = null;

                    return true;
                }
                previous = current;
                current = current.next;
            }
            return false;
        }

hvis nogen kan se hvad det evt kan være så vil jeg være glad hvis i kunne udpege det da jeg skal aflever min opgave imorgen kl 12 så jeg sku lidt på den hvis jeg ikke lige kan få denne her til at virke. alt hjælp er meget velkommen.
Avatar billede Syska Mester
10. marts 2011 - 23:54 #1
Udover det ser ud som om du har lidt fejl i koden mht til .Next og .next ... store vs små bogstaver på hvad jeg formoder må være samme type.

Så  vil jeg da mene du heller ikke bare kan sætte:
Pre = Next
Current = null

current.Next skal jo ikke være null ... så mangler du resten af dine liste.

pre.Next = Current.Next

Det gør jo som du vil, fjerner Current item.

mvh
Avatar billede Syska Mester
11. marts 2011 - 00:15 #2
current.Next skal i hvert fald ikke være null.

// Den er lige nu: pre.Next = Current
pre.Next = Current.Next // Så den her linje gør netop at du næste gang burde springe Current over ... for der er jo ikke længere nogen der pejer på den, det har vi lige overskrevet med "Current.Next"

Må være det eneste der skal til ...

Kan dog tage fejl ...
Avatar billede maddragon Nybegynder
11. marts 2011 - 21:10 #3
det hjalp tak for hjælpen :) så fik jeg det afleveret :D
Avatar billede maddragon Nybegynder
11. marts 2011 - 21:11 #4
hvis du vil have points så skriv lige en post som svar så accepter jeg den lige :)
Avatar billede Syska Mester
11. marts 2011 - 21:27 #5
svar