Avatar billede snifx Nybegynder
10. marts 2011 - 13:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

RTL8187: Mange WIFI-udfald

Hej eksperter

Jeg har en desktop-computer, hvor jeg dual booter mellem to identiske udgaver af Windows 7 Professional, 64 bit.

På den ene version af Win 7 oplever jeg konstante udfald, hvor mit trådløse netværk forsvinder, men dette er ikke tilfældet på min anden Windows 7 boot.

Hvad kan årsagerne være?
Jeg ser frem til at høre jeres løsningsforslag.

På forhånd tak!

NB: Selv om de to Windows 7 er identiske, er der stor forskel på brugssceneriarne for de to; den ene er til arbejde (med lyd), den anden til alm. daglig brug. Derfor er der også stor forskel på hvilke progammer der er installeret på de to.
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2011 - 14:03 #1
Benytter du MIMO by any chance på det ene af dine wifi setups og hvis ja, supporterer dit Wireless AP dette?

Har du opdateret firmware til nye version på dit Wireless AP.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. marts 2011 - 14:10 #2
Tak for hurtig respons!

Jeg ved ikke hvad MIMO er, så umiddelbart tror jeg ikke jeg benytter det? (Måske tager jeg fejl?)

Hvad mener du med opdatering af firmware på mit Wireless AP?
Mener du om jeg har installeret den seneste driver til RTL8187?
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2011 - 14:23 #3
MIMO er typisk brugt ved streaming af lyd/film og online spil. Står i øvrigt for Multiple In Multiple Out, altså hvor mange "strenge" kan dit AP håndtere. Dette er noget rigtig mange brugere har mærket efter frigivelsen af Windows Vista som var det første Windows OS der rigtigt benyttede MIMO teknologien.

MHT firmware, firmware er det software der ligger på dit AP og dette skal/bør opgraderes fra tid til anden som alt anden software.

Et lille tillægs spm, hvad mærke er dit AP?
Avatar billede snifx Nybegynder
10. marts 2011 - 14:31 #4
Med AP mener du da min trådløse router?
Hvis ja, så er der tale om en D-Lind DIR-635.

Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har opdateret firmware på den, så måske er det på tide?

Men det undrer mig dog, hvis DET er løsningen, idet mit trådløse netværk kører upåklageligt, når jeg booter den Windows-version jeg bruger til mit arbejde - og det trådsløse netværk kører meget dårligt, når jeg kører den Windows-version jeg bruger til alt andet.

For hardware, OS og drivere er de samme.
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2011 - 14:36 #5
Når du siger alt det andet inkl. det så streaming af lyd/billede eller online gaming?
Avatar billede snifx Nybegynder
10. marts 2011 - 14:43 #6
ja, det er også streaming af video m.m.
Spiller ikke rigtig computer.

Men jeg kan sagtens streame video m.m. på den version af Windows jeg bruger til mit arbejde. Men hvis jeg booter på den anden Windows kører det trådløse netværk rigtig dårligt.
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2011 - 14:43 #7
Der ligger en firmware tilgængelig til dit AP (D-LINK DIR-635) der hedder 1.04 denne forbedrer trådløse data streams,

Dit AP supporterer  MIMO

Jeg havde opgraderet firmwaren til nyeste version.
Bare husk ikke at gøre det over trådløs forbindelse :S - i med et kable ok.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. marts 2011 - 14:46 #8
hvor finder du den opdatering (1.04?)

Jeg forstår stadig ikke hvorfor en firmware-opdatering kan løse problemet, når nu det trådløse netværk kører upåklageligt, når jeg booter i en anden version af windows?
Avatar billede snifx Nybegynder
10. marts 2011 - 14:47 #9
mht. MIMO:

Er det noget jeg selv skal slå til, eller kører det af sig selv?
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2011 - 15:08 #10
MIMO er bare noget dit AP supportterer altså ikke noget du skal slå fra.
At det ikke virker i den ene instans af Windows hænger vel egentlig rigtig godt sammen med det jeg har fortalt dig, mht til flere samtidge streams, fra f.eks media player eller lign.

Som jeg kan forestille mig du bruger i den ene version og ikke i den anden. :D
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2011 - 15:14 #12
Oh btw den opdatering jeg nævnte tidligere var fra det amerikanske site.
Avatar billede snifx Nybegynder
25. marts 2011 - 08:35 #13
Jeg løste problemet ved at opdatere min router, så der er point til jazer.
Kom med et svar :)
Avatar billede snifx Nybegynder
09. april 2011 - 07:59 #14
Kom med et svar, så du kan få point :)
Avatar billede snifx Nybegynder
09. maj 2011 - 08:39 #15
En opdatering af routerens firmware løste problemet.
Avatar billede snifx Nybegynder
09. maj 2011 - 08:40 #16
Svar