Avatar billede cliffha Nybegynder
09. marts 2011 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tekst validering

Hej

Jeg skal have lavet noget validering på om der er indtastet noget i nogle tekst bokse.
Jeg skal have det lavet sådan at hvis der står noget i den ene tekstboks så skal der også stå noget i den anden.
Hvis jeg i asp.net, skal lave denne validering på server siden vil det se  sådan ud:

        if (tekst1.Length > 0 && tekst2.Length == 0)
        {
          //Vi at der er en fejl i linjen.
        }
        else if (tekst2.Length > 0 && tekst1.Length == 0)
        {
        //Vi at der er en fejl i linjen.
        }
        else if (tekst1.Length == 0 && tekst2.Length == 0)
        {
          //ingen aktion
        }
        else if (tekst1.Length > 0 && tekst2.Length > 0)
        {
          //skal tilføjes til en arrayliste
        }

jeg har brugt noget .net validering andre steder på siden, så hvis jeg kan sætte status på en af disse til at være false, ville dette nok være den bedste løsning.
Avatar billede webroot Nybegynder
17. marts 2011 - 15:17 #1
Jeg er lidt forvirret er det i asp.net eller i javascript at du ønsker at valider i?
Avatar billede cliffha Nybegynder
21. marts 2011 - 08:42 #2
Jeg vil gerne have det til at være i javascript, så jeg kan lave det ved klienten i stedet for på serveren.
Avatar billede cliffha Nybegynder
28. juli 2011 - 10:32 #3
jeg har droppet denne validering.