Avatar billede YoJonas Nybegynder
08. marts 2011 - 17:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user

Hej,

Jeg har et problem. Har prøvet at surfe lidt rundt på det, men har ikke heeeelt kunne finde svaret på det. For at gå helt i dybden, så har jeg brugt min localhost og phpMyAdmin til at arbejde på hjemmesiden, og det har gået upåklageligt på det her punkt. Nu har jeg så uploadet min database til phpMyAdmin, men det virker ikke helt.

Jeg får denne melding:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'yojonas'@'localhost' (using password: YES) in /var/www/vhosts/yojonas.dk/httpdocs/index.php on line 115
Could not connect: Access denied for user 'yojonas'@'localhost' (using password: YES)

Og min kode ser sådan her ud:

<?php
$con = mysql_connect("","","yojonas");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("yojonas", $con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM portfolio_slideshow ORDER BY id");

while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
?>

Bla bla bla

<?php
  }

mysql_close($con);
?>

Altså jeg kan nærmest godt regne ud at det er noget med useren den er gal med. Men hvad skal jeg gøre? 50 point på højkant :)
Avatar billede ms333 Nybegynder
11. marts 2011 - 19:04 #1
Hej yojonas,
du har kun fortalt adgangskoden, og tabel navnet i scriptet.
For at rette dette, kan du gøre følgende:
i linien: $con = mysql_connect("","","yojonas");

retter du til: $con = mysql_connect("localhost","brugernavn","yojonas");

Så fortæller du, at den skal connecte til databasen : "yojonas",
og vælge tabellen portfolio_slideshow.

Hvis disse krav ikke er opfyldt, vil du blive ved med at få fejlen.

Har du yderlige spørgsmål angående emnet, skriv til mig på: ms333@camsit.dk
Avatar billede YoJonas Nybegynder
11. marts 2011 - 22:24 #2
Jeg har fundet ud af det inden der kom svar. Ellers tak :)