Avatar billede d.kryger Praktikant
08. marts 2011 - 13:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

"Problem" med Google Translate Element i IE

Hej eksperter.

Jeg har via http://translate.google.com/translate_tools genereret nedenstående kode:

<div id="google_translate_element"></div>
<script type="text/javascript">
function googleTranslateElementInit() {
new google.translate.TranslateElement({
pageLanguage: 'da',
includedLanguages: 'en,zh-TW,no,pl,sv,de',
layout: google.translate.TranslateElement.InlineLayout.SIMPLE
}, 'google_translate_element');
}
</script><script type="text/javascript" src="//translate.google.com/translate_a/element.js?cb=googleTranslateElementInit"></script>

Den virker også fint i både Firefox, Safari, Chrome og IE (både 8 og 9).

MEN MEN MEN i alle andre end IE, der "skubber" den indholdet på siden ned, når man har valgt et sprog, således at man stadig kan se hele siden - men det gør den bare ikke i IE...

Gør jeg noget galt eller er det bare endnu en "bug" i IE?
Men mest af alt vil jeg gerne vide om jeg kan gøre noget for at det bliver ens i alle browsere...

P.S. Gør nu ikke tråden til en diskussion for eller imod IE...
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
08. marts 2011 - 15:47 #1
Jeg går ud fra at den henter noget spog halløj fra Google og smider det i "<div id="google_translate_element"></div>".

Kan du ikke se om du kan løse det i dit stylesheet?

#google_translate_element{
    display: block;
    etc...
}
Avatar billede d.kryger Praktikant
08. marts 2011 - 15:55 #2
Jeg har prøvet med

#google_translate_element{
    display: block;
}

Men det hjalp ikke... Sprogvalget kommer stadig ned "foran" sideindholdet og "skubber" ikke sideindholdet ned ligesom i de andre browsere...

Har du andre forslag eller er det nogle andre som har forslag?
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
08. marts 2011 - 16:04 #3
Du kan prøve at give den en min-height måske.

Smid et <br /> efter div'en..

Desværre skal man tit ud i sådan nogle sære løsninger når det kommer til IE.. :)

Nu har jeg ikke set dit design, men du kunne jo også flytte hele "sitet" lidt ned på siden. Altså give din wrapper div, container div, eller hvad du kalder den, noget margin i toppen.
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2011 - 16:43 #4
<ole>

Prøv at lægge et link til et eksempel

/mvh
</bole>
Avatar billede d.kryger Praktikant
09. marts 2011 - 10:54 #5
Hej igen...

Jeg har nu kogt min kode ned til et mininum, og jeg har fundet ud af at det er i min CSS der måske er noget galt. Hvis jeg under "body" indsætter "margin : 0 0 0 0;", så virker det ikke efter hensigten...

Eksempel hvor det ikke virker: http://www.kryger.name/test.php
Eksempel hvor det virker: http://www.kryger.name/test_uden_margin.php

Men nu vil jeg altså gerne have at der ingen margin er på siden... Kan man lave noget andet (jeg er ikke den store CSS-haj)?
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
09. marts 2011 - 12:48 #6
Du kan nulstille ALT margin i din CSS med:

*{
    margin:0;
    padding:0;
}

Dette er dog ikke så hensigtsmæssigt hvis du regner med at have meget trafik på sitet da det godt kan være sløvt.
Avatar billede d.kryger Praktikant
09. marts 2011 - 14:21 #7
Tak for koden Junkuhn, men det hjælp desværre ikke (eller også har jeg ikke sat det rigtigt ind...

Se evt. her: http://www.kryger.name/test.php
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2011 - 15:03 #8
Til en begyndelse nytter det ikke noget at spekulere over CSS, når du ikke bruger et standardiseret dokument. Den DTD, du bruger, disabler store dele af CSS i IE. Brug i stedet denne:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Du bør også bruge et tidssvarende tegnsæt, der forstås af andet end IE under Windows:
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2011 - 15:05 #9
- og en af de ting, CSS disabler med din DTD, er netop CSS' box-model - som bl.a. har med padding, margin og border at gøre  ;o)
Avatar billede d.kryger Praktikant
09. marts 2011 - 16:17 #10
@ olebole: SUPER... Mange tak for det... Det virker nemlig nu... Vil du ikke lige lægge et svar, så jeg kan dele point ud?
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2011 - 17:21 #11
Selvtak. Jeg kommer her sjældent og samler ikke længere points, men tak for tilbudet  =)
Avatar billede d.kryger Praktikant
10. marts 2011 - 08:24 #12
Helt i orden, så lukker jeg spm. ved selv at tage point...