Avatar billede alexia Nybegynder
07. marts 2011 - 22:27 Der er 11 kommentarer

Problemer med plugin i wordpress - php plugin

Jeg har installeret et plugin til mine links på min hjemmeside, men nu vil alle min ekstrerne links åbne i samme vindue istedet for nyt vindue som de er indstillet til, så har brug for at få rettet kodningen i php scriptet.

Er der en der kan hjælpe mig her hvad der skal sættes ind?

Det er det plugin der hedder linkedlist i wordpress i øvrigt.

I må fortælle hvis der er yderligere oplysninger der skal bruges.

pft :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. marts 2011 - 22:36 #1
Uden at have nærlæst koden vil jeg gætte på at følgende ændring retter problemet.

Ret linje 291 i linkedlist.php fra:
[code]echo "\t\t\t\t\t<li><a href=\"$link->link_url\">$link->link_name</a></li>";[/code]

til:
[code]echo "\t\t\t\t\t<li><a href=\"$link->link_url\" target=\"blank\">$link->link_name</a></li>";[/code]

Altså tilføj
[code]target=\"blank\"[/code]

Vær dog opmærksom på at du skal gøre dette manuelt efter hver opdatering af linkedlist plugin'et.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. marts 2011 - 22:37 #2
Og vi prøver igen :)

Ret:
echo "\t\t\t\t\t<li><a href=\"$link->link_url\">$link->link_name</a></li>";

til:
echo "\t\t\t\t\t<li><a href=\"$link->link_url\" target=\"blank\">$link->link_name</a></li>";
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. marts 2011 - 22:41 #3
Og det går godt i dag...

"blank" skal være "_blank"

så linjen bliver altså:
echo "\t\t\t\t\t<li><a href=\"$link->link_url\" target=\"blank\">$link->link_name</a></li>";
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. marts 2011 - 22:42 #4
doh...
echo "\t\t\t\t\t<li><a href=\"$link->link_url\" target=\"_blank\">$link->link_name</a></li>";
Avatar billede alexia Nybegynder
08. marts 2011 - 16:30 #5
Det ændrede desværre intet, den åbner stadig links i samme vindue :(
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. marts 2011 - 16:48 #6
Prøv så i filen linkedlist.js at finde
U.href=this.url;
Tilføj (bevar alle tegn - også semikolon)
U.target="_blank";

Så det bliver:
U.href=this.url;U.target="_blank";
Avatar billede alexia Nybegynder
08. marts 2011 - 20:18 #7
Done, men det ændrer intet :(
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. marts 2011 - 22:40 #8
Underligt...
Har du et link til siden så jeg kan se?
Avatar billede alexia Nybegynder
09. marts 2011 - 21:55 #9
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. marts 2011 - 22:03 #10
Hvilke links på siden er det der opfører sig forkert?
Avatar billede alexia Nybegynder
14. maj 2011 - 20:43 #11
Det er fixet nu, tak for jeres hjælp.