Avatar billede MaibrittJ Nybegynder
07. marts 2011 - 21:53 Der er 10 kommentarer

Forsikring

Hej :)
Jeg skal til at købe denne computer
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?menu=notebook&varenr=698692&gruppe
og ville høre om det er nødvendigt at bruge 1300 på en forsikring, eller om det er spild af penge?

MVH Maibritt
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. marts 2011 - 22:25 #1
Tja, det er jo svært at svare på.
Hvis den går i stykker kan det godt betale sig,
hvis ikke er det spild af penge :)

Det er ret umuligt at svare på om den vil gå i stykker.
Forsikringen dækker dog tilsyneladende også hændelige uheld.
I så fald er det igen spild af penge hvis du kan garantere at du aldrig kommer til at tabe den, eller spilde væske i den - hvorimod pengene er givet godt ud hvis det sker.

Altså, afhængigt af hvad der sker, så bare der sker én ting (hardwarefejl, uheld...), kan det nok godt svare sig. Du kommer hurtigt op på 1000 kr hvis du skal betale dig fra en reparation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2011 - 22:52 #2
Den ekstra dækker jo hvor den alm. ikke dækker, så det er op til dig selv!
Avatar billede Santin Nybegynder
08. marts 2011 - 09:06 #3
Det ville være meget billigere hvis du får en ekstra firsikring på elektronik via dit eget forsikringsselskab.

Jeg har en ekstra forsikring så ALT elektronik er dækket om jeg så selv ødelægger det eller hvis min søn skulle gylpe/brække sig ned i min laptop og den koster mig kun 500 om året!

/Santin
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2011 - 09:15 #4
Enig med #3

Det er det billigste og dækker 100% det samme.
Avatar billede MaibrittJ Nybegynder
08. marts 2011 - 13:32 #5
men det er vel ikke billigere? denne forsikring koster 1300 for 3 år
Avatar billede Santin Nybegynder
08. marts 2011 - 15:31 #6
#5

Jo, den er meget billigere - Den dækker alt elektronik i hjemmet så som: opvasker, emhætte, computer, mobiltelefoner ja selv hvis din lampe skulle falde ned og gå i stykker, så den er meget billigere og gælder ikke kun i 3 år...

/Santin
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2011 - 20:48 #7
Selv hvis du taber et glas rødbeder i din hvide sofa - så dækker den.

Den forsikring du får er KUN til den bærbare, og intet andet.
Derfor er forsikringsselskabets forsikring meget bedre.
Avatar billede Santin Nybegynder
09. marts 2011 - 20:21 #8
#7

Lige præcis - så er den vist skåret ud i pap :P

/Santin
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2011 - 20:26 #9
Selv hvis forsikringsselskabets forsikring var 100 dyrere, ville den stadig være billigere - netop pga. det den dækker :)
Avatar billede Santin Nybegynder
26. januar 2012 - 12:06 #10
Hallo? Mon hun er gået under jorden ;)