Avatar billede johnnylassen Seniormester
05. marts 2011 - 18:01 Der er 1 løsning

Port forward gennem Cybercity ADSL

Hej... Så er vi her igen. Men har læst mange indlæg og prøvet alt uden held, så derfor kommer spørgsmålet...
Jeg har en ADSL router (Zyxel) fra Cybercity (Telenor). Den går så videre til en Netgear trådløs router. På lan siden er der så en NAS Synology DS211+ som er sat op til FTP og www.

På ydersiden af modem er der en offentlig adresse
92.xxx.xxx.xxx
Indersiden er 10.0.0.1
Jeg har slået DHCP fra i modem.
I nat opsætning i Zyxel modem har jeg åbnet for al trafik (tror jeg! Har været inde i NAT, SUA only, edit og så sat start port til 1 og end til 2032.
dernest en der åbner fra port 2934 til 65535.
Port 2033 benyttes til at komme ind i modem på lan og wan siden via browser. Derfor er den sorteret fra.

Så kommer vi videre til Netgear router...

Wan siden er sat til fast ip 10.0.0.3 og gateway 10.0.0.1, som er zyxel´s lan ip.

På lan siden er Netgear sat til DHCP. Her bruger jeg nettet 172.24.7.x Min NAS har så fået adressen 172.24.7.100. Jeg kan sagtens tilgå NAS fra indersiden, men ikke fra ydersiden...

Jeg har haft resat Zyxel modem og startet helt forfra uden det dog ændrede noget.

Hvis jeg går på en eller anden tjek port hjemmeside og indtaster port nummer, får jeg at vide, at den der lukket, uanset hvad port jeg tester på.

Kan man regne med disse sider, og kan man regne med at porten er lukket når den skriver det?

En af de sider jeg bruger:

http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/result/?scan_host=94.145.225.29&ports=&port_start=&port_end=&port_array%5B%5D=21&port_array%5B%5D=23&port_array%5B%5D=25&port_array%5B%5D=110&port_array%5B%5D=80&port_array%5B%5D=445&portscansubmit=Scan+Ports

Hjælp! Har prøvet alt nu, men det vil bare ikke virke.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
17. september 2013 - 19:32 #1
ingen svar. lukker