04. marts 2011 - 17:32Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Algoritmer og A*
Jeg sidder med en opgave indeholdende algoritmer og A*. Jeg har IKKE fat i emnet, så jeg er (næsten) totalt blank.
Der skal laves:
- En metode til at finde den korteste vej fra punkt A til punkt B - En kantklasse, der indeholder en pris for at følge kanten - Et gitter/net på 10*10 felter, hvor der skal findes en vej fra punkt A til punkt B udenom forhindringer
Det skal laves med A*
Er der nogen der har styr på det emne, som har tid eller lyst til at give en hånd? Jeg har intet på nuværende tidspunkt.
Det er også en skoleopgave, har bare slet ikke fanget emnet. Ingen bog, kun en tekst og diverse wiki-artikler. Mangler lidt en hjælp i hvordan jeg omsætter principperne i algoritmer til egentlig kode...
Husk at skrive løsningen ned til andre som måtte have samme problem.
mvh
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.