Avatar billede carsten1973 Nybegynder
04. marts 2011 - 08:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min flash tæller springer ca. hvert andet sekund over

Jeg har lavet en tæller i adobe cs5, som regner min alder ud i sekunder og derfor løbende tæller et sekund ligesom et digital ur. Det virker fint når jeg tester det via flash cs5 programmet, men når jeg åbner det via en browser - både IE, Forefox og Google Chrome, springer den sådan cirka hvert andet sekund over. Det er uanset, om det blot er .swf filen, jeg åbner eller embedder den i HTLM kode.

Mvh Carsten
Avatar billede maqhem Nybegynder
04. marts 2011 - 09:29 #1
Vil du dele din kode med os, så vi kan se, hvad der kan være galt? :)
Avatar billede carsten1973 Nybegynder
04. marts 2011 - 14:35 #2
Her under er koden. Jeg kan oplyse, at framerate er 100 fps

package
{
    import flash.display.MovieClip;
    import flash.utils.Timer;
    import flash.events.TimerEvent;
  // import flash.events.MouseEvent;

    public class Counter extends MovieClip
    {
        private var timer:Timer = new Timer(1000,0);
        private var birthdate:Date=new Date(1973,5,10,19,0,0,0);
        private var now:Date=new Date();
        private var age:int;

        public function Counter():void
        {
            age=((now.getTime()/1000)-(birthdate.getTime()/1000));

            timer.start();
            trace("count");

        }
        public function count():void
        {

            out.text=""+int(age+timer.currentCount);

        }

Avatar billede maqhem Nybegynder
04. marts 2011 - 15:24 #3
Din kode er ikke helt stabil, og din fejl er ganske sandsynligt her:

out.text=""+int(age+timer.currentCount);

Når du beder om at lægge timerens counter på, så driller det, hvis timeren driller eller indstilles forkert. Så i stedet bør du sætte out.text til at være korrekt altid - uanset hvad din timer gør. Prøv følgende:

package
{
    import flash.display.MovieClip;
    import flash.utils.Timer;
    import flash.events.TimerEvent;
    // import flash.events.MouseEvent;

    public class Counter extends MovieClip
    {
        private var timer:Timer = new Timer(1000,0);
        private var birthdate:Date = new Date(1973,5,10,19,0,0,0);
        private var age:int;

        public function Counter():void
        {
            age = (new Date().getTime() - birthdate.getTime()) / 1000;

            timer.start();
            trace("count");
        }

        public function count():void
            out.text = (getAge()).toString();
        }

        private function getAge():int {
            return (new Date().getTime() - birthdate.getTime()) / 1000;
        }