Avatar billede denny Nybegynder
03. marts 2011 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan sender man vedhæt fil i asp mail?

Hej,

Jeg har bruger for at send mail med vedhæfte file fra html form med asp. Formen indeholder bl.a. kundenavn, email, problem beskrivelse og vedhæfte fil (fejl besked) og når man tryk på "send" knappen, så vil jeg gerne have alle informationer bliver sendt i mail samme med vedhæft fil.

Og jeg har prøvet.

Form.html
<td>Attach a file:</td>
<td><input type="file" name="datafile" size="40"></td>

Mail.asp
set objcdomail = server.createobject("CDONTS.NewMail")
objCDO.AttachFile = Request.Form("datafile")

Men jeg får objCDO object require fejl og uden vedhæft fil virker fint.

/denny
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2011 - 21:43 #1
Normalt kan du ikke benytte request.form når der skal sendes filer gennem en form - det skal igennem et upload-komponent, gemmes på serveren hvortil der skal henvises i din attachfile og så kan du slutteligt evt slette filen igen.
Avatar billede denny Nybegynder
05. marts 2011 - 11:39 #2
ja det kunne jeg læse men hvordan kommer jeg videre? kender du noget utility eller noget kode?
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2011 - 12:43 #3
Først skal du finde ud af hvilket upload-komponent dit webhotel understøtter - finder du ud af det kan du ud fra deres hjemmeside se eksempler på filbehandling. Så er maildelen mere eller mindre færdig - og til sidst kan du slette med FSO; http://www.web-dev.dk/post/FileSystemObject-FSO.aspx
Avatar billede denny Nybegynder
05. marts 2011 - 18:36 #4
Har fund ud af at webhotel understøtte "Chili.Upload" men jeg kan ikke find ud af koden fra din link. Har du ikke lige eksampl?
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2011 - 19:22 #5
Har aldrig arbejdet med det komponent - men der findes en reference til det her; http://download.oracle.com/docs/cd/E19659-01/817-2514-10/Ch13_SpicePack68.html
Avatar billede denny Nybegynder
06. marts 2011 - 12:05 #6
lykkes at får upload fil men kan kun upload txt type og stadigvæk ikke find ud af at sende mail men du da har point.
Avatar billede denny Nybegynder
06. marts 2011 - 12:07 #7
ups!komme til at lave fejl, kan sende en svar med point :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. marts 2011 - 12:49 #8
Jeg kender som sagt ikke til det specifikke komponent så ved ikke hvad der kan og ikke kan indstilles og uden en fejlmeddelelse kan jeg umuligt gætte - og uden at vide hvad du har ændret i din mailafsendelse kan jeg heller ikke der byde ind med noget.