Avatar billede yallah Nybegynder
30. juli 2001 - 09:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hmm fejl?

Jeg ved ikke hvad der er galt.. men nå jeg vil se mine java applets i en browser får jeg ikke andet end et grå felt.. altså den skriver intet i det..

men hvis jeg gøre min class i dos med java blah.class

så virker det... godt nok ikke med en grafik flade men den skriver da det den skal... hvad gør jeg galt.. ?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
30. juli 2001 - 09:43 #1
måske lidt dumt, men har du lavet en html fil:

<title> Min fil </title>
<applet code=\"Minfil.class\" width 300 height 200> </applet>

for det er jo den du skal køre for at der skal vises noget
Avatar billede yallah Nybegynder
30. juli 2001 - 12:54 #2
ja det har jeg gjort...

http://www.fireworld.dk/java/new_page_1.htm
har jeg lagt det op på... jeg ved ikke om i kan se det men jeg ser kun et gråt felt. der skulle stå Hello World
Avatar billede paarse Nybegynder
30. juli 2001 - 14:25 #3
Når du vil lave en applet skal du arve fra klassen Applet. Jeg har lige lavet en lille en hvor der bare er en knap på.

import java.applet.*;
import java.awt.*;

class Hej extends Applet {

    public void init(){
        setSize( 300, 300 );
            Label b = new Label(\"Hello World\");
        add( b, BorderLayout.CENTER );
        setVisible( true );
    }

Bemærk at ved appletter skal man ikke anvende public static void main(String[] arg ) men public void init()

mvh Paarse
Avatar billede paarse Nybegynder
30. juli 2001 - 14:26 #4
Jeg mente altså en label - ikke en knap