Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 18:05 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Web design

Jeg har bare sat den her da jeg ikke viste hvor ellers.
Hej! :) jeg vil bare spørge jer om de fleste hjemmesider egenligt bliver bygget fra bunden hvor at du sidder og skriver koder som html og alt muligt! :) fordi at det er jeg gået i gang med at lave. Men nu vil jeg så spørge jer om hvad jeres mening er og om i synes jeg skal gøre det fra bunden altså med html body <p> osv eller hvad?

jeg vil også spørge om hvad de prof hjemmesider som www.mobilsiden.dk er lavet ved? altså tror i eller ved at de er lavet fra bunden hvor at du starter med alt det der body osv? eller om de har gjort noget andet! :)

jeg ved ikke om det her virker men prøver det alligevel! :)
klik
<a href="http://www.mobilsiden.dk/ (...)

vi du vil hen på mobilsiden.dk! :)

Ville blive glad vis der var nogen der ville hjælpe mig med at designe en hjemmeside! :)
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. marts 2011 - 18:09 #1
Du har allerede haft oprettet dette spørgsmål et andet sted??
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2011 - 18:11 #2
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. marts 2011 - 18:11 #3
Hej undskyld, havde ikke set du er blevet opfordret til at oprette en ny tråd med ny tråd (:
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 18:18 #4
okay:)
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. marts 2011 - 19:36 #5
En del af webdesignet er stort set altid lavet fra bunden, for selv om man bruger et CMS så er der altid nogle ting der skal tilpasses. Du kan godt lave en hjemmeside hvor du ikke får brug for at skrive HTML, men det kræver du bruger en købt skabelon og resultatet er ikke altid godt.

Er det fordi du tænker på at blive webdesigner og vil vide om det kan betale sig at lære HTML? Svaret er ja :-)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
03. marts 2011 - 19:42 #6
Det er forskelligt hvordan folk laver deres sider og hvad der ligger i ordet "fra bunden"

Der er forskellige IDE'er som nogen bruger, andre bare en ganske alm editor (som notepad - hvis du er windowsbruger)
andre dreamviewer osv.

Det er også forskelligt hvordan graffiken er opdelt. Nogen laver små grafikbilleder, andre et stort. Fx. Facebook er lavet med et stort billede ;)
Avatar billede levinuet Nybegynder
03. marts 2011 - 20:06 #7
altså jeg har hentet stones ned men jeg kan ikke få nogen regestrerings kode gratis som der står at de gir hvis den er til hjemmebrug!:)
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. marts 2011 - 20:11 #8
Jeg tror godt, at du kan finde nogle gratis programmer til webdesign, men om du må bruge dem til erhverv ved jeg ikke.
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
03. marts 2011 - 20:22 #9
#7 Kontakt dem :)
Avatar billede phillips Nybegynder
04. marts 2011 - 10:58 #10
For at svare noget på dit oprindelige spørgsmål:

De fleste større websites er lavet helt fra bunden, når vi taler design og udseende. Det er primært i HTML og CSS, det foregår - dertil anvendes ofte javascript, som regel for at gøre brugervenligheden bedre mht. navigation, søgninger, effekter osv.

Sådanne websites - fx mobilpriser.dk - er desuden baseret på dynamiske sprog. PHP anvendes fx på mobilpriser.dk og anvendes til at arbejde med den bagvedliggende database. Alle informationer om mobiltelefoner og priser er nemlig indtastet i en database, og disse informationer hentes ud via PHP og vises vha. HTML og CSS.

Andre populære dynamiske sprog er ASP og .NET.

Som regel har man derudover et CMS. Et onlinebaseret program, hvor man fx kan indtaste og skrive nyheder. Disse gemmes i databasen, igen vha. fx PHP. Så når du ser på mobilsiden.dk har de ikke bygget hver en side fra bunden. De har lavet designet og forskellige skabeloner alt efter hvilken type sider de har ønsket at have. Disse skabeloner bliver så udfyldt med indhold fra databasen.

Håber det opklarer noget for dig.
Avatar billede NoN_Taxi Nybegynder
05. marts 2011 - 20:09 #11
Den hjemmeside som du viste oppe, er lavet med PHP,HTML,CSS, og rigtig mange javascripts!
Avatar billede levinuet Nybegynder
06. marts 2011 - 08:48 #12
Skal man bruge adobe photoshop til at lave en hjemmeside med flash?
Avatar billede phillips Nybegynder
07. marts 2011 - 08:57 #13
Nej, der bruger man Adobe Flash.
Avatar billede levinuet Nybegynder
07. marts 2011 - 18:37 #14
Skal man bruge adobe flash når man laver en hjemmeside hvor at man gerne vil havde reklamer hvor at ting bevæger sig altså magen til reklamer som de har på www.edbpriser.dk og mobilsiden.dk og mange andre sider?;)
Avatar billede phillips Nybegynder
07. marts 2011 - 18:50 #15
Nej, men annoncøren skal bruge Flash for at lave reklamerne.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
07. marts 2011 - 18:51 #16
edbpriser.dk er ikke lavet i flash - banneret er lavet i flash :)

du kan sagtens sætte flash elementer ind i HTML kode.
Avatar billede levinuet Nybegynder
07. marts 2011 - 19:03 #17
Skal man bruge adobe flash til det? og kan du sige mig hvad man skal skrive for at få flash ind i sin hjemmeside?:)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
07. marts 2011 - 19:10 #18
<object width="550" height="400">
<param name="movie" value="somefilename.swf">
<embed src="somefilename.swf" width="550" height="400">
</embed>
</object>
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 08:11 #19
Ja det skal man bruge adobe flash til..

Skal vi få afsluttet denne her :P?

Fik du løst alle dine problemmer?
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. marts 2011 - 21:26 #20
Tak for point :-)