Avatar billede chris81 Nybegynder
03. marts 2011 - 16:15 Der er 16 kommentarer

Baggrundsbillede i Word skabelon

Hej,

Jeg bruger Word 2010 og har et spørgsmål vedr. udarbejdelsen af en Word skabelon.

Jeg har et billede, som jeg gerne vil have som baggrund i alle dokumenter. Det fylder faktisk hele siden, da det er designet som et brevpapir i Photoshop (med A4 dimensioner).

Hvordan gør jeg for at tilføje det som baggrund og bruge det som en skabelon.

Jeg har brug for at kunne skrive i dokument ligesom om siden var blank, og uden at billede kommer til at rykke.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

Hilsen Christoffer
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2011 - 17:44 #2
vejmands links kogt ned:
Sidelayout-->sidefarve--->effekter--->billede--->vlæg billede--->OK

For at gøre til skabelon:
Officeknappen--->Gem som---->Word-skabelon
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2011 - 17:56 #3
vælg billede*
Avatar billede clausito Seniormester
05. marts 2011 - 13:54 #4
Prøvede pstidsens idé - perfekt

Jeg vil lave en skabelon af firmaets brevpapir, så vi kan bruge det elektronisk

Har stort a4 billede af brevpapiret- har valgt billede bag tekst. Kan derefter indsætte felter, tekst´, tekst osv

Da jeg fulgte ideen med billede blev det sat "skævt" ind - 2-3 cm inde på min a4 side? Kan det ændres så det fylder a4.

Og hvordan fastlåser man en tekst? Så f.eks dato ikke "fiser op og ned" ved indskrivning
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2011 - 16:47 #5
Skævt ind? Tag lige et par screenshots og upload på www.gupl.dk evt. også med det der dato halløj ;)
Avatar billede clausito Seniormester
05. marts 2011 - 20:43 #6
Tror ikke amatøren gjorde det korrekt
Avatar billede clausito Seniormester
05. marts 2011 - 21:15 #7
Er der andre muligheder pstidsen
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2011 - 21:39 #8
Jeps, indsæt billede. Forstør til hele siden. Bag ved tekst i tekstombrydning! Gem som skabelon. Forresten, hvis det skal bruges til print, så kommer billedet ikke til at fylde hele papiret alligevel ;)
Avatar billede clausito Seniormester
05. marts 2011 - 21:47 #9
Det har du vist tjek på. Jeg prøver. Det skal ikke bruges til print. Vi har vores eget fysiske brevpapir. Her skal det bruges når man vedhæfter et brev.

Er der en knap der hedder forstør til hele siden?

Jeg er ikke it skarp. Hvad med teksten, der flytter sig - ved f.eks dato. Og første gang jeg bruger 2007.

Jeg er i gang med børnenes MGP - hyggeligt
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2011 - 22:15 #10
Prøv at sætte billedet ind (hvis MGP er færdig *GG*) og prøv med dato, hvis det stadig ikke virker, så upload dokumentet til www.gupl.dk, så kigger jeg på det ;)
Avatar billede clausito Seniormester
05. marts 2011 - 22:51 #11
Virker nok, men MGP har sløvet mig. Vender tilbage i morgen. Semder mit dokumet og super tak for hjælp til "die alte"
Avatar billede clausito Seniormester
05. marts 2011 - 22:56 #12
Fik du den? Min boss ville have en sådan skabelon og ville have jeg scannet vores brevpapir. Gjorde det og det så elendigt ud. Snakkede med trykfirmaet, der trykker papir brevpapir og de sendte mig et billede af papiret. Som word og som pdf

Jeg har så prøvet at sætte en standars opsætning op. Fik vist låst navn, adresse felter, men ikke dato

Jeg finder sengen så brug ikke mere tid i aften

Tak for indsatsen
Avatar billede clausito Seniormester
06. marts 2011 - 16:15 #13
Jeg har stadig kvaler med den baggrund - "Forstør til hele siden". Har endnu ikke fundet Forstør til hele siden. Jeg prøver igen
Avatar billede vejmand Juniormester
06. marts 2011 - 19:33 #14
clausito >> Du bør oprette dit eget spørgsmål......
Avatar billede clausito Seniormester
06. marts 2011 - 19:41 #15
Nok en god idé. Jeg er ved at blive vanvittig af dette problem