Avatar billede per2edb Praktikant
03. marts 2011 - 14:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst på frame side vist på main siden

Fra min aspx side kaldes en frame side via <IFRAME>
På frame siden har jeg en tekst og link.
Tekst og link skal vises på den kaldende (main) side.

<div runat="server" style="font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:x-large; color:#444444; left: 100px; top: 50px; position: absolute; z-index: 1;">

<a href="http://www.xxxxx.com"><span style="color: #444444">Tekst</span></a>

</div>

Hvordan får jeg tekst og link vist på main siden?
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2011 - 14:58 #1
Er det siden i linket eller kun selve tekst og link du vil have vist? hvornår skal det vises?
Avatar billede per2edb Praktikant
03. marts 2011 - 15:42 #2
Det er kun tekst og link der skal vises på main siden.

Først når der klikkes på linket hoppes der ud til www.xxxxx.com

Det skal vises når framesiden lodes ind fra main siden
Avatar billede per2edb Praktikant
03. marts 2011 - 17:12 #3
Jeg kan måske bedst beskrive det sådan:
Det script jeg har vist ovenfor viser tekst og link korekt vis
scriptet ligges på main. Tekst og link har jeg imidlertid fra framesiden derfor skal det placeres på framsiden men vises på mainsiden.
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2011 - 21:50 #4
Hvis du benytter jQuery kan du let få adgang til at manipulere med DOM - og så kan du opdatere indhold med fx;

$("div#DitFeltId").text('tekst du vil skrive');
Avatar billede per2edb Praktikant
03. marts 2011 - 22:40 #5
Jeg benytter ikke jQuery og kender det ikke. Jeg har problemer nok med at lære asp.net4. Jeg ved heller ikke hvad DOM er.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede per2edb Praktikant
04. marts 2011 - 09:03 #6
Hej Keysersoze du fik ret. IFRAME giver en masse bøvl. Jeg opgiver IFRAME og vender derfor tilbage til årsagen til at vi er mange der prøver IFRAME. Jeg skriver sammen med en flok "nybegyndere" ligesom mig selv. Vi har alle samme store problem. Siderne blinker når menuen kalder siderne. Vi har alle valgt MS Expression4 ASP.NET4. Vi er missundelig over dem der har taget et andet valg fra start feks JQuery men nu hænger vi på den. Jeg afslutter her og opretter et nyt spørgsmål hvor vi håber på gode råd til at mindske "Blinkene"
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2011 - 22:08 #7
Som skrevet i det andet spørgsmål kan jeg ikke helt se problemet med disse blink - sådan har web fungeret i over 10 år, sådan fungerer web stadigvæk og sådan vil web formentlig også fungere lang tid fremover endnu. Skal man have blink væk bør det kun være fordi virkelig kun små dele af en side skal opdateres, fx indhold i en combobox der skal skifte afhængig af en anden og ellers er vi ude i lir-effekterne, men så bør HTML og javascript være grundigt på plads først for det er ikke en udfordring forbundet med ASP.NET.