Avatar billede kristian_s Nybegynder
03. marts 2011 - 06:24 Der er 8 kommentarer

Dansk desktop i USA. Kan ikke komme på internettet.

Hej alle.

Lang tid siden.

Jeg er flyttet til USA og har taget min desktop med da den var ret ny.

Lad mig lige smide lidt facts på bordet.

- HP Pavillion s5130sc
- Vista Home Prem.

Jeg har Timewarner internet. De har installeret det hele for mig og jeg har en Netgear cgd24g stående.
Jeg er trådløst koblet op med min laptop, blackberry og blue ray afspiller.
Min desktop har indbygget wifi og jeg vil gerne på nettet med den..

Jeg kan godt connecte til mit netværk men jeg kommer ikke på nettet med den. Jeg brugte en del timer med Timewarner supporten i søndags og efter en del tid frem og tilbage kunne de ikke hjælpe mere og de badmig kontakte HP Danmark da det nok var en hardware fejl.

Lad mig opsummere hvad vi har prøvet.
- Ipconfig /renew
- DNS flush
- ping yahoo.com (uden held)
- Resette min router
- De resettede inde fra centralen.
- Tjekket proxy indstillinger.
- Windows defender og Avast blokker det ikke.
- Jeg kan godt connecte til min router via min desktop.

Jeg ved ikke hvad det ellers kan vaere?

Er der nogen der har nogle bud?

Kristian
Avatar billede lzs Nybegynder
03. marts 2011 - 07:45 #1
Den får korrekt IP, DNS osv fra routeren?
Avatar billede kristian_s Nybegynder
03. marts 2011 - 15:41 #2
Det skulle jeg mene. Min laptop får 192.168.0.11 og desktoppen får 192.168.0.10
Avatar billede lzs Nybegynder
03. marts 2011 - 17:44 #3
Kan du komme på nettet med din desktop, hvis du bruger kabel?
Avatar billede kristian_s Nybegynder
03. marts 2011 - 19:39 #4
Det har jeg ogsaa proevet. Den skriver at den er conencted til LAN men den faar ikke adgang til nogle hjemmesider.

Jeg har laest mig frem til at TimeWarner blokere eller kun tillader en MAC address. Kan der vaere noget der?

http://blog.wentoday.com/?p=289

Se evt linket.
Avatar billede lzs Nybegynder
03. marts 2011 - 20:21 #5
Nu kender jeg ikke noget til timewarner overhovedet, men det kan næsten ikke være fordi, at de kun tillader en MAC adresse, når nu du allerede har flere ting på.

Har du opdateret driveren til netkortet?
Avatar billede lzs Nybegynder
03. marts 2011 - 20:22 #6
Desuden burde det være sat op således at den kun kan se mac adressen på din router, medmindre den er sat op som bridge.
Avatar billede kristian_s Nybegynder
03. marts 2011 - 23:11 #7
Jeg har ikke opdateret driveren til mit netkort. Det maa jeg proeve senere i dag.
Avatar billede kristian_s Nybegynder
04. marts 2011 - 06:04 #8
Saa er driverne opdateret. Det hjalp ikke spor.