Avatar billede mainsmurf Nybegynder
03. marts 2011 - 03:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar Fryser

Hej. Har en Acer 5530G som er begyndt at blive noget utilregnelig. :)  Nogle gange under opstart kommer den ikke hen til hvor Windows load bar kommer men bliver bare i sort skærm og kan så ikke gøre andet end at holde tænd/sluk knappen nede og prøve igen. Andre gange gir den lige et lille blink inden den så kommer med load baren og kommer så ind. :)  Men for det meste går den bare i sort mens man sidder og laver noget og bliver så nød til at genstarte for at komme videre.! (der kommer ikke bluescreen) ;)
Har renset blæser, så mener ikke det er varme den vej fra, de gange vi har haft problem med varme har der været bluescreen. ;)
Det jeg har på fornemmeren er om det kan være Hdd der er ved at stå af?? Den bliver også meget varm på kort, meget kort tid...
Hmm det blev til en del, men håber der kan komme nogle forslag.
på forhånd takker
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 04:51 #1
Hvis problemet er varme så vil du som regel også opleve at du ikke kan tænde din laptop igen lige efter den er slukket, men først efter den er kølet lidt ned. Med programmet her http://www.hwinfo.com/download32.html kan du se en masse info om din hardware, og blandt andet din 'CPU Core' temperatur. på følgende side kan du se hvilken temperatur din cpu max bør nå. http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/CPU/CPU%20Temperatures.shtml

Du bør starte med at kigge i computerens logbog. Der er måske ledespor. Du finder loggen under punktet 'Administration' i 'Kontrolpanelet'. Du kan også rydde de forskellige logs. fremtvinge fejlen (eller vente på den) og så se loggen igennem. Skriv evt. hvad du finder så er der sikkert nogle her der ved noget.

Et sidste tip kunne være at tjekke din dumpfil hvis der er sådan en. Gå ind under punktet 'System' i dit 'Kontrolpanel' og her kan du vælge 'avancerede systemindstillinger' - Tryk så 'Indstillinger' under 'Start og genoprettelse'. Vælg 'Lagring af kernehukommelse' hvis det ikke er valgt i drop down boksen. Hvis det allerede er valgt kan du nedenunder se standard stien til dine dumpfiler for eks. %SystemRoot%\MEMORY.DMP Her finder du muligvis et detaljeret dump med din fejlbeskrivelse.

Det lyder ret bestemt som en hardware fejl og en god start kunne også være at teste din hardware. Der findes et hav af programmer til den slags på nettet.

Har du ikke en anden hdd liggende du kan smide i med en grundinstallation bare? Så slipper du måske for logs og dumpfiler og mange timer på google hvis du har ret :-)
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
03. marts 2011 - 17:34 #2
takker, jeg må lige tjekke det igennem. :) så må jeg lige vende tilbage.
ps: hvordan hulen gir jeg de point til dig?!!  :D
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 19:36 #3
Jeg giver et svar som dette her hvor du så kan tildele mig point. Du bør måske lige vente til dit problem er endeligt løst, for det er jo slet ikke sikkert mit svar kan bruges til noget :o)
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
07. marts 2011 - 11:59 #4
så har jeg set lidt på det igen..
Den laver 3 fejl i opstart, enten efter den har været slukket eller efter den har lavet det med at gå i sort og låse..

Den ene er og ligger under system loggen.: Tjenesten parallel port driver kunne ikke startes pga. følgende fejl: Den angivene tjeneste kunne ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.!

Den anden er også i system.:
Det trådløse udvidelsesmodul kunne ikke startes.
Modulsti: C:\windows\system32\athihvs.dll
fejlkode:126

Den Sidste er og er i programmer.:
Event filter with query "SELECT*FROM_InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

noget af en smørre.. håber der ligger noget i det. :)
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
11. marts 2011 - 04:49 #5
Umiddelbart så tror jeg det er den sidste WMI fejl som er den mest sandsynlige. Det ser ud til at andre ihvertfald har oplevet lignende problemer efter denne fejl. Du burde kunne løse fejlen ved at følge vejledningen på denne side http://support.microsoft.com/kb/950375/da skriv evt. om det virker for dig?
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. marts 2011 - 17:18 #6
hej igen.. jeg har prøvet det med det script, meen hvad kør jeg lige med det script, skal den ligge et bestemt sted eller bare på skrivebord?
Den fryser og lukker stadig helt ukontroleret.  :(
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
17. maj 2011 - 03:07 #7
Bærbar solgt som defekt.. :)  kunne ikke hitte ud af det..
hvordan lukker jeg tråden?