Avatar billede marikke Nybegynder
30. juli 2001 - 08:37 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Import fra Exel igen igen

Jeg har en Accesstabel med medlemmer. Medlemsnummeret er nøglefelt som automatisk lægger 1 til, hver gang man opretter en ny post.
Nu skal jeg importere ca. 1000 medlemmer fra exel til denne tabel. Jeg har slettet alle medlemsnumrene i Exeltabellen, altså en blank kolonne. Alle overskrifterne er de samme i både Access og Exel og værdierne, tal dato og tekst, skulle også være de samme. Alligevel bliver tabellen ikke importeret.
Jeg skal senere have importert c. 700 medlemmer til samme Accesstabel.
Det var meningen at alle skulle få nye medlemsnumrene når de kom over i Access.
Er der nogen der har en løsning.
/Marikke
Avatar billede terry Ekspert
30. juli 2001 - 08:44 #1
Not exactly sure what your problem is but you can try this. Import the EXCEL to another table, then make an append query to copy the data from the new file into the original file
Avatar billede terry Ekspert
30. juli 2001 - 08:45 #2
file = table
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 08:49 #3
Skriver den noget om hvorfor excelarket ikke bliver importeret?
Avatar billede terry Ekspert
30. juli 2001 - 08:55 #4
I can imagine its because you are trying to import a NULL value into an autonumber field. If you import your Excel into another table first and then make an append to your original table then Access WILL add the autonumber field for you.
So when you make your append query do NOT try and append the empty \"medlemsnumre\" from the tabel, just the others!
Avatar billede marikke Nybegynder
30. juli 2001 - 10:27 #5
Til Foldager
den skriver bare, at den ikke har importeret.

Til Terry
Jeg kan kopiere tabellen til en ny tabel i Access, det virker godt nok.
Skal jeg så oprette en forespørgsel til den nye tabel, og så flytte dataene over til medlemstabellen herfra?
Mvh
Marikke
Avatar billede terry Ekspert
30. juli 2001 - 10:29 #6
ja!
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:35 #7
Du skal lave en tilføjelsesforespørgsel.
Lav en forespørgsel i designvisning.
Standart-typen er en udvælgelsesforespørgsel. I rullemenuen Forespørgsel kan du ændre typen til tilføjelsesforespørgsel.
Avatar billede jimse Nybegynder
30. juli 2001 - 11:18 #8
Du skal være sikker på at dine formater passer i de enkelte kolonner.
Dvs. Samme talformater og lign.
Derefter sletter du kolonnen hvor medlemsnummeret har været.
Så burde det virke.
Avatar billede terry Ekspert
30. juli 2001 - 11:26 #9
marikke> Hows it going?
Avatar billede marikke Nybegynder
30. juli 2001 - 12:07 #10
Til Jimse
Det har jeg prøvet, det hjalp ikke.

Til Terry
Jeg prøver i aften
Avatar billede johs_j Novice
31. juli 2001 - 19:51 #11
Man kan sagtens importere data fra excel til access via Hent eksterne data. Det nemmeste er at tilføje medlemsnummeret i excel inden du importerer.
Det er uden betydning om der findes data i tabellen eller ej, bare medlemsnummererne er forskellige. Så du kan godt importere data i flere omgange.
Avatar billede jimse Nybegynder
01. august 2001 - 08:31 #12
Hej marikke

Har du klaret det?
Avatar billede marikke Nybegynder
02. august 2001 - 08:32 #13
Hej alle
Jeg har prøvet at lave en tilføjelsesforespørgsel efter jeg har importeret exel til access i en ny tabel, og i den nye tabel slettet medlemsnummeret.
De 2 tabeller er rettet så egenskaberne er helt ens, den eneste forskel er at kolonnen med medlemsnumre ikke er i den tabel der skal importeres til den \"originale\" tabel hvor medlemsnumrene jo skal komme af sig selv. Overførslen fra tilføjelsesforespørgselen giver en fejlmeddelelse om at der et 0 felt der ikke kan overføres
Avatar billede jimse Nybegynder
02. august 2001 - 08:35 #14
Men har den overført medlemmerne?
Avatar billede terry Ekspert
02. august 2001 - 08:52 #15
I would be prepared to look at the dB and Excel file!
Avatar billede marikke Nybegynder
03. august 2001 - 12:25 #16
Hej jimse
Ja - den har overført medlemmerne. Nu har jeg 2 tabeller i samme base. Den ene hedder <medlemmer> den nye hedder <medlemmer1> og de er helt ens, undtaget medlemsnummeret som jo mangler i <medlemmer1>
Mvh
marikke
Avatar billede terry Ekspert
03. august 2001 - 12:29 #17
marikke> Jeg vil meget gerne, kikke på dine database!
Avatar billede jimse Nybegynder
03. august 2001 - 12:31 #18
Kan du så ikke gøre det samme med de næste.
Fejlmeddelelsen siger bare at du ikke har overført noget medlemsnummer, hvilket jo er okay.
Medlemsnummeret er jo et autonummer der bliver tilføjet i tabellen <medlemmer>.
Avatar billede terry Ekspert
03. august 2001 - 12:47 #19
marrike> It sounds as though everyone is trying to make a mountain out of a mole hill!
If you are having problems making an append query then I can help you IF you send the database to me.
Avatar billede terry Ekspert
03. august 2001 - 13:06 #20
marrike> you have to append FROM the table which DOES NOT conatin the \"medlemsnumre\" INTO the table which contains. If you do this then you should NOT get an errtor, unless you are doing something wrong!
Avatar billede marikke Nybegynder
03. september 2001 - 19:26 #21
Tak for hjælpen alle sammen, og undskyld forsinkelsen------ferie----

Jeg kan stadig ikke få det til at virke.
Jeg opretter et nyt spørgsmål.............