Avatar billede per2edb Praktikant
01. marts 2011 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TITLE i Iframe

Jeg kan ikke få TITLE vist på en side der ligger i Iframe
Det er TITLE fra hovedsiden der vises
Hvad kan jeg gøre
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2011 - 18:50 #1
Det første jeg ville gøre var helt at droppe iframes så vidt det er muligt - er det ikke muligt og kører du ikke cross-domain må du prøve med javacript, fx;

parent.document.title = 'din nye titel';

Det vil dog ingen effekt have på fx søgemaskiner - kun rent visuelt.
Avatar billede per2edb Praktikant
01. marts 2011 - 21:36 #2
1000 tak det virker.

Kan du også hjælpe med at lægge en side ind i Iframe

Jeg har prøvet:

<a href="java script:loadintoIframe('iframe1', 'Forside_Menu.aspx')"></a>

men det virker ikke
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2011 - 23:49 #3
Det skyldes formentlig at du mangler at inkludere javascript-funktionen af det navn du forsøger at kalde - så indsæt dette som javascript

function loadintoIframe(iframeid, url){
if (document.getElementById)
  document.getElementById(iframeid).src=url
}

eller benyt "rigtig" html og sæt target på dit link.

Men som sagt, kan du undgå iframes så gør det - i hvert fald hvis det er et public site brugere og søgemaskiner skal kunne få noget ud af.
Avatar billede per2edb Praktikant
02. marts 2011 - 14:17 #4
Jeg kan ikke få det til at virke

Framen hedder: ifram1
Siden der skal tilgås hedder: Forside_Menu.aspx

<script type="text/javascript">

var iframeid=[iframe1]
var url=[Forside_Menu.aspx]

function loadintoIframe(iframeid,url){
if (document.getElementById)
  document.getElementById(iframeid).src=url
}
</script>
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2011 - 14:34 #5
hvor ligger scriptet - hvor kaldes funktionen fra - hvilken fejl opstår?
Avatar billede per2edb Praktikant
02. marts 2011 - 15:47 #6
Der opstår ingen fejl - undersiden lodes blot ikke ind - intet sker.

scriptet har jeg placeret på en aspx side der benytter en master
scriptet må således ligge i body

men er scriptet overhoved stillet rigtigt op af mig.jeg har googlet noget tilsvarende men det afviger fra mit script
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2011 - 21:05 #7
"mit" script er kun copy/pasted fra hvor jeg gætter på du oprindeligt har set loadintoIframe-funktionen så jeg har ikke testet den. Hvis vi skal kunne komme det nærmere tror jeg vi bliver nødt til at se et link.