Avatar billede haervaerk Nybegynder
01. marts 2011 - 13:31 Der er 3 kommentarer

Hjælp til en lille smule wordpress php

Hejsa.

Jeg har en hjemmeside (http:www.haervaerk.dk), som fungerer som en standard wordpress-blog, installeret på mit one.com webhotel.

Jeg bruger sitet til at poste nye værker, udstillinger etc.

Jeg vil gerne have en page, som indeholder en blog, hvor jeg kan poste om andre ting, som ikke handler om mine specifikke værker.

Jeg har derfor kopieret min index.php og omdøbt den til blog.php, som jeg efterfølgende har brugt som custom skabelon til min blog page.

For at bestemme hvilke posts, der bliver vist hvor, har jeg angivet at index.php (altså min startside) ikke skal vise posts med kategori 26 (posts med kategorien "blog"), og på blog.php kun skal vise posts med kategori 26.

Det fungerer for så vidt fint nok, men nu har jeg det problem, at jeg på min startside (index.php) ikke kan vise ældre indlæg. Den bliver ved med at vise de samme.

Er der nogle, som er friske på at hjælpe mig med at få det til at virke?

Cheers
Dennis
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
01. marts 2011 - 14:48 #1
Kan du poste noget kode der illustrerer problemet.. Det gør det noget nemmere at hjælpe ;)
Avatar billede haervaerk Nybegynder
01. marts 2011 - 14:57 #2
Selvfølgelig :-)

Her er min index.php:

<?php get_header(); ?>
<div id="content-body">

<?php
if ( is_home() ) {
    query_posts( 'cat=-26' );
}
?>

<?php if (function_exists('wp_snap')) { echo wp_snap(); } ?>
<?php if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) { yoast_breadcrumb('<p id="breadcrumbs">','</p>'); } ?>
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
<div <?php if (function_exists("post_class")) post_class(); else print 'class="post"'; ?> id="post-<?php the_ID(); ?>">
<?php lw_show_sidebox(); ?>
<h2><a title="<?php the_title(); ?>" href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"><?php the_title(); ?></a></h2>
<?php lw_simple_date(); ?>
<?php if ($lw_post_author == "Main page" || $lw_post_author == "Both") : ?>
<div class="about_author clear">
<span class="alignleft"><?php echo get_avatar( get_the_author_id(), '20' );  ?></span>
<div class="alignleft" style="width:470px;"><h4><?php _e('Posted by','lightword'); ?> <a href="<?php the_author_url(); ?> "><?php the_author(); ?></a></h4><?php // the_author_description(); if(!get_the_author_description()) _e('No description. Please complete your profile.','lightword'); ?></div><div class="clear"></div>
</div>
<?php comments_template(); ?>
<?php endif; ?>
<?php if (  (function_exists('has_post_thumbnail')) && (has_post_thumbnail())  ) { the_post_thumbnail(array( 200,200 ), array( 'class' => 'alignleft' )); } ?>
<?php the_content(''); ?>
<?php if(function_exists('wp_print')) { print_link(); } ?>
<?php wp_link_pages('before=<div class="nav_link">'.__('PAGES','lightword').': &after=</div>&next_or_number=number&pagelink=<span class="page_number">%</span>'); ?>
<div class="cat_tags clear">
<span class="category"><?php if($lw_disable_tags == "true" || !get_the_tags()) { _e('Filed under:','lightword'); echo " "; the_category(', ');} else if (get_the_tags() && $lw_disable_tags == "false") { _e('Tagged as:','lightword'); echo " "; the_tags(''); } ?></span>
<span class="continue"><?php $pos = strpos($post->post_content, '<!--more-->'); if($pos==''){ ?><a class="nr_comm_spot" href="<?php the_permalink(); ?>#comments"><?php if(fb_get_comment_type_count('comment')==1) _e('1 Comment','lightword'); elseif('open' != $post->comment_status) _e('Comments Off','lightword'); elseif(fb_get_comment_type_count('comment') == 0) _e('No Comments','lightword'); else echo fb_get_comment_type_count('comment')." ".__('Comments','lightword'); ?></a><?php }else{ ?><a title="<?php _e('Read more about','lightword'); ?> <?php the_title(); ?>" href="<?php the_permalink() ?>#more-<?php echo $id; ?>"><?php _e('Continue reading','lightword'); ?></a><?php } ?></span><div class="clear"></div>
</div>
<div class="cat_tags_close"></div>
</div>
<?php endwhile; else: ?>
<h2><?php _e('Not Found','lightword'); ?></h2>
<p><?php  _e("Sorry, but you are looking for something that isn't here.","lightword"); ?></p>
<?php endif; ?>
<?php
if ( !function_exists('wp_pagenavi') ) {
?>
<div class="newer_older">
<span class="newer">&nbsp;<?php previous_posts_link(__('&laquo; Newer Entries','lightword')) ?></span>
<span class="older">&nbsp;<?php next_posts_link(__('Older Entries &raquo;','lightword')) ?></span>
</div>
<?php
}else{
wp_pagenavi();
}
?>
</div>
<?php get_sidebar(); ?>
<?php get_footer(); ?>

For at definere at kategori 26 ikke skal vises, har jeg som I kan se, tilføjet følgende i toppen:

<?php
if ( is_home() ) {
    query_posts( 'cat=-26' );
}
?>
Avatar billede haervaerk Nybegynder
02. marts 2011 - 18:34 #3
Jeg har løst problemet - fandt en stump kode, som fiksede det :-)