Avatar billede jps6kb Novice
01. marts 2011 - 07:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NET USE LPTx - Kommandoen blev udført, men ingen printer

Hej,

Jeg prøver at forbinde til en printer på netværket (installeret på en Win2008 og delt).
Jeg kan fint installere den på vanlig vis, men hvis jeg prøver fra en prompt, står der "Kommandoen er udført." - men der kommer ikke nogen printer frem...
Tidligere kom der fejl, fordi jeg havde tastet sharenavnet forkert, så jeg fornemmer at den har fat i printeren.

Kommandoen jeg bruger:
net user lpt2: \\minserver\deltprinter1
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 08:24 #1
Prøv lige at lave en "net use"
Så du kan se hvad du har lige nu...
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 08:29 #2
I øvrigt, ved ikke om det er en tastefejl fra din side MEN;
Kommandoen er:
"net use lpt2: \\minserver\deltprinter1"
IKKE:
"net user lpt2: \\minserver\deltprinter1"

Desuden hvis du deler printeren på den computer du skriver denne kommando ind på, så brug:
"net use lpt1: \\localhost\deltprinter1 /Persistent:YES"

/persistent gør at printeren bliver der uanset genstart osv.
Avatar billede jps6kb Novice
01. marts 2011 - 08:31 #3
Det er en tastefejl. :) Den står under net use, men som ikke tilgængelig.
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 08:57 #4
Den skal selvfølgelig være delt under instillinger på selve printeren...
Avatar billede jps6kb Novice
01. marts 2011 - 09:04 #5
Det er den også. Som sagt, så kan jeg sagtens installere den via sharet, på "vanlig vis". Altså, gennem Enheder og printere... jeg kan også se den i netværkssteder og installere den der igennem. Så opsætningen skulle være helt i orden.
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 09:38 #6
Ja så er jeg blank, det har jeg ikke oplevet før...
Hvad med google ved han heller ikke noget?
Avatar billede jps6kb Novice
01. marts 2011 - 09:41 #7
Nej, Google synes ikke rigtigt at kunne komme med en løsning, som han ellers er så god til.
Nå, så må jeg kigge på en anden løsning.

Men tak for kampen.
Avatar billede Almuliman Nybegynder
01. marts 2011 - 14:57 #8
Jeg plejer ikke at benytte kolon efter lptx men jeg ved ikke om det gør en forskel.
Avatar billede jps6kb Novice
02. marts 2011 - 09:08 #9
Det gjorde ikke nogen forskel desværre.
De står nu, som OK, men jeg kan ikke se dem i kontrolpanelet, eller udskriv-dialogen.
Jeg lukker her, og søger efter en anden indgangsvinkel på det.
Tak for indsatsen.