Avatar billede DK-nme Nybegynder
27. februar 2011 - 20:11 Der er 6 kommentarer

Excell i engelsk version - formler

Hejsa.

Er totalt rookie på området, men sidder lige at nørkler lidt med et par formler i en engelsk udgave af excelle og som jeg ikke kan få til at passe.

Jeg vælger ikke at skrive i excell sprog, da jeg ligesom har tabt tråden...

but here goes:

Hvis a<b, så a (a er en ikke defineret variabel - værdien sættes manuelt ind [eksempelvis i intervallet -2 og 5])
Hvis a>b, så b [b er fastsat til eksempelvis 3].

Hvordan gør jeg det i excell (og helst på engelsk)?
På forhånd tak

Luke
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2011 - 20:29 #1
hvordan skal værdi sættes manuelt ind? fra fx A1 eller hur?
Og hvis a=b?
a=A1
b=B1
formel i C1
formel = HVIS(A1<B1;A1;B1)
oversæt selv HVIS til IF
skriv et tal i A1, og 3 i B1
Avatar billede johs_j Novice
27. februar 2011 - 20:30 #2
=if(a>b,b,c)

=if(betingelse, then, else)

Hvis du bruger . som decimaltegn skal du bruge , som seperator.
Hvis du bruger , som decimaltegn skal du bruge ; som seperator.
Avatar billede finb Ekspert
27. februar 2011 - 20:33 #3
Prøv:

=min(a;b)

mvh finb
Avatar billede DK-nme Nybegynder
27. februar 2011 - 20:42 #4
Fantastisk, lige hvad jeg skulle bruge - tak, mange tak (også til Jer andre for de hurtige svar)...

Mvh Luke
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2011 - 21:06 #5
husk at lukke...
Avatar billede DK-nme Nybegynder
28. februar 2011 - 12:05 #6
Hejsa johs_j.

For det første, mange tak for hjælpen i går. Det var meget lærerigt. Du synes at have fat i et andet problem jeg grubler over.

Jeg har:

B2 =IF(A1="ord1",4,"")

Men nu vil jeg gerne komme med flere betingelser og formler til samme box (B2), eksempelvis:

B2 =IF(A1="ord2",6,"") og
B2 =IF(A1="ord2",5,"")
B2 =IF(A1="ord2",8,"")
Osv. osv.

Hvordan gøres dette?

Desuden, hvordan laver man større end eller lig med i samme betingelse/formel? (eksempelvis 0<A1=1,"bingo","-")...

På forhånd tak, Luke