Avatar billede Eta Nybegynder
27. februar 2011 - 01:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel har data men output til textbox ?

Hej Ekspertens brugere. jeg sidder i øjeblikket og programmere med USB HID, altså en magtek kortlæser, jeg har fået indholdet fra magnet kortet ind i en variabel det kan jeg se når jeg bruger brakepoint, men når jeg skriver

Textbox1.text = encodingtext
eller
textbox1.text = "" & encodingtext

så kommer der intet indhold ind i tekstboksen ?

Variabel encodingtext er laves som
dim encondigtext as string
når jeg modtager data gør jeg sådan her
Textencoding = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(InData.Data)

hvad gør jeg galt? hvis der er brug for mere kode sig til. :)
Avatar billede Red0z Nybegynder
27. februar 2011 - 01:49 #1
Skal
Textencoding = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(InData.Data)

Ikke være
encodingtext = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(InData.Data)

( Ved mindre der faktisk står 'encondigtext' )
Avatar billede Eta Nybegynder
27. februar 2011 - 11:13 #2
Hovsa min fejl nu får du lige copy past af kildekode
        InData = usbdevice.Read()

            Textencoding = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(InData.Data)
            If Textencoding = Nothing Then

            Else

                ' Threading.Thread.Sleep(5)
                Textencoding = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(InData.Data)

                TextBox1.Text = "" & Textencoding
                TextBox2.Text = String.Format("{0}: '{1}'", Textencoding)
Avatar billede Red0z Nybegynder
27. februar 2011 - 14:08 #3
Har du prøvet at fjerne dit 'if else' clause?
Og nu ved jeg ikke med Vb, men prøv at skrive "" istedet for nothing
Avatar billede Eta Nybegynder
27. februar 2011 - 18:17 #4
det hjalp ikke, jeg kan se når jeg laver et brakepoint på textencoding så har den data

men hvis jeg eks gør sådan her

dim holder as string

holder = textencoding
og så laver et brakepoint på holder fortæller den mig at holder = nothing

Skal lige forklare at jeg sidder med en kort læser Magtek, som jeg henter data ud af, og laver et System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(InData.Data) for at lave det fra hex til Ascii men kan bare ikke få indholder fra textencoding ind i en tekst box. har prøvet at fjerne if statement.
Avatar billede Eta Nybegynder
02. marts 2011 - 08:35 #5
Fik aldrig nogen af tingne til at virke. denne løsning kom jeg frem til..

  InData = usbdevice.Read()
        System.Threading.Thread.Sleep(5)
        Dim textboxholder As String = ""
        Dim statuspro As Integer = 0
        ProgressBar1.Value = 0

        For Each Str As String In InData.Data

            textboxholder = "" & TextBox1.Text & "" & Str & "" & vbNewLine
            TextBox1.Text = "" & textboxholder
            'MsgBox(str)
            statuspro = statuspro + 1
            ProgressBar1.Value = statuspro

        Next

og bag efter lave en loop det så converter dem om ( chr(str))

hvis nogen falder over denne tråd og er i gang med USB HID
kan jeg forslå

http://labs.mikeobrien.net/Document.aspx?id=hidlibrary

super god side med hid, + eksempler i c++ som jeg selv har konverteret om til vb.net ;)

tak for hjælpen alle sammen. :)