Avatar billede jalmer Nybegynder
26. februar 2011 - 13:25 Der er 9 kommentarer

Lan kort driver

Hej
Jeg har en god gammel Vega+ 259EN computer - en dansk computer sat sammen af et firma der er gået konkurs. Da de er gået konkurs har de ikke længere en hjemmeside med support og tilgængelige drivere. Det har hidtil heller ikke været et problem, jeg plejer at kunne gå ind i device manager og finde device name på de enkelte ting, og dermed finde drivere på nettet. Efter en nylig formattering (den er jo gammel) har jeg ikke kunne finde en driver til mit LAN kort. Det er meget irriterende, da mit trådløse net er noget scheise. I device manager hedder device name:

PCI\VEN_10EC&DEV_8169&SUBSYS_97101584&REV_10\4&3AE5ECD5&0&60F0

Jeg kører Windows XP Service Pack 3.

Nogen idéer?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 13:29 #1
Jeg tror jeg havde downloadet Drivermax og forsøgt den vej.
http://download.cnet.com/DriverMax/3000-18513_4-10572602.html
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 13:33 #2
Når du har hentet programmet skal du hente en regisrerings kode for at aktivere programmet. Du kan hente 2 drivere om dagen. Programmet søger efter drivere der kan opdateres på din pc. Forhåbentlig finder det en lan driver til dig.
Avatar billede cbedb Mester
26. februar 2011 - 13:34 #3
Vega kan du ikke finde den hos MSI, det er vel deres dele der sidder i?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 13:39 #4
Du kan med Speccy se hvilken hardware der sidder i maskinen, og på den måde gå til producentens hjemmeside for at finde driveren.
http://www.piriform.com/speccy
26. februar 2011 - 13:47 #5
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/jalmer Point ude: 1.270???
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
(Som jeg har skrevet til dig før...)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
26. februar 2011 - 14:25 #6
Køb et nyt netkort  - det koster 50-100 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2011 - 17:38 #7
Vil anbefale Slimdrivers!

#6 flot kommentar...

Enig med #5 - mon ikke du skulle kigge på de spørgsmål?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
26. februar 2011 - 20:12 #8
John jeg mente det skam seriøst og jeg har selv prøvet at lede huller i jorden efter noget som er umuligt at finde.
Men hvis de anbefalede værktøjer kan finde en driver så er det naturligvis at foretrække.
limdrivers ser iøvrigt lækkert ud!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 10:32 #9
#7 Har lige prøvet dette smarte program, og kan også anbefale dette. Det er noget mere brugervenligt end det program jeg henviste til i #1