Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
24. februar 2011 - 19:09 Der er 12 kommentarer

Mit program crasher når folk trykker på en bestemt knap

Mit program crasher når folk åbner en bestemt form

Hej folkens :)
Jeg sidder og tumler lidt med mit eget program, som skal kunne streame videoer online. Dette virker dog fint. Men jeg har et problem!

Når folk har modtaget mit program og vælger hvilken film de gerne vil se (de trykker på en knap som så viser en anden form) så crasher programmet, med en fejlmeddelse som ikke er så vigtig (Skal nok skrive den, hvis i beder om det)
Dog når de vælger en anden film crasher programmet ikke, selvom kodningen er præcis det samme!

Kodningen for den form der crasher er:

Public Class Ironman2

    Private Sub Ironman2_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        MessageBox.Show("Press: Alt+F4 to exit")
        Me.FormBorderStyle = Windows.Forms.FormBorderStyle.None
        Me.WindowState = FormWindowState.Maximized
        WebBrowser1.Navigate("http://www.youtube.com/ (...))
    End Sub

    Private Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox1.CheckedChanged
        Try

            Dim p As Process
            For Each p In Process.GetProcesses
                If p.ProcessName = "iexplore.exe" Then
                    p.Kill()
                End If
            Next
        Catch ex As Exception

        End Try
        Timer1.Start()
    End Sub

    Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
        Dim pProcess() As Process = System.Diagnostics.Process.GetProcessesByName("iexplore")

        For Each p As Process In pProcess
            p.Kill()
        Next
    End Sub
End Class

Kodningen for den anden form er ligesådan. Bare med det andet film navn.

Kan i finde en fejl, som kan være årsagen til det crasher?
Skal jeg skrive kodningen for noget andet?
Håber i kan hjælpe mig!
(Undskyld for det store rod i dette spørgsmål)
Avatar billede Red0z Nybegynder
24. februar 2011 - 20:08 #1
Hvad er fejlen ? Og kan dette køre normalt på Din maskine ?
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
24. februar 2011 - 20:50 #2
Programmet kører fint på min, men på alle andres pc'er kommer den fejl. Skriver lige fejlmeddelsen når en ven svarer :) Jeg kan jo ikke se fejlen - desværre.
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
24. februar 2011 - 20:59 #3
Der er et billede af fejlen her:
http://simonfischer.com/image.GIF
Avatar billede webroot Nybegynder
25. februar 2011 - 11:29 #4
Udfra fejlen set det udtil at den mangler en/et class/namespace den skal bruge, det kan skyldes at du måske har udvilket udfra nogle namespaces, som er i en nyer udgave af .net frameworket end der er installeret på de andre pc'er eller at den af en eller anden grund ikke kommer med i den pakke du sender.
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
25. februar 2011 - 16:32 #5
Så det jeg skal gøre, er at bede dem om at installere det nyeste .net framework og så burde det virke?
Avatar billede Red0z Nybegynder
26. februar 2011 - 20:29 #6
Faktisk ligner det mere de mangler Visual Basic Powerpack, så den skal du enten inkludere ind din release, eller undlade at benytte den :) når jeg sidder på min bærbar tjekker jeg lige op på det :)
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
26. februar 2011 - 23:45 #7
Tak for alle svarene :) Rod0z: Kan du forklare nærmere? Hvordan vedlægger jeg VB Powerpack?
Avatar billede Red0z Nybegynder
27. februar 2011 - 00:15 #8
Jeg er snart på en computer så kigger jeg lige :)
Avatar billede Red0z Nybegynder
27. februar 2011 - 00:28 #9
Okay, prøv at åbne Properties for dit program (Inde i Visual studio), og derinde vælger du så 'Publish', derinde trykker du 'Application Files'

Herinde kan du nok se under File Name at der er én der hedder "Microsoft.VisualBasic.PowerPacks.Vs.dll", og dens Publish Status er 'Prerequisite (Auto)', den sætter du til 'Include' istedet for. Og så prøver du at lave et nyt release.

Så kan du lige vende tilbage og sige om dét virker. :)

Grunden til det virker hos dig og ikke hos dine venner, er grundet de mangler VisualBasic powerpacks Dll filen. :)
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
27. februar 2011 - 18:42 #10
Ok vil prøve dette i morgen når jeg engang er ved computeren :) Vil holde jer informeret. Tak for det :)!
Avatar billede Andrethy123 Nybegynder
28. februar 2011 - 08:19 #11
Tusind tak, det virkede!!! :D
Avatar billede Red0z Nybegynder
04. marts 2011 - 21:59 #12
Så lidt :-)