Avatar billede gc4p Nybegynder
24. februar 2011 - 10:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves sum af tal i kolonne?

Hej.

Jeg har lavet en forespørgsel til udtræk af data, men vil gerne have en samlet sum (længde) af data.
Hvordan får jeg forespørgslen til at lave denne samlede sum?
Det drejer sig om en samlet sum af kolonnen "XLENGTH" Jeg smider en sql af opsætningen.

SELECT vandled.MATERIALE, vandled.DIMENSION, vandled.ANLAAR, Sum(vandled.XLENGTH) AS SumOfXLENGTH, vandled.LEDTYPE
FROM vandled
GROUP BY vandled.MATERIALE, vandled.DIMENSION, vandled.ANLAAR, vandled.LEDTYPE, vandled.ZONE, vandled.MSLINK, vandled.VEJNAVN
HAVING (((vandled.ANLAAR) Between 0 And 1909) AND ((vandled.LEDTYPE)=1202));
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2011 - 13:50 #1
whats wrong with your SQL?
Avatar billede gc4p Nybegynder
27. februar 2011 - 11:35 #2
Hej.
Jeg vil gerne have summen af alle tal i en kolonne. I førskrevne tilfælde, er det summen af XLENGTH. Det er sikkert simpelt nok, hvis jeg bare kunne udtrykke mig klart :-)

Herunder har jeg lavet et lille eks. Hvordan får jeg summen af fragtomkostninger?

OrdrerId    Modtagernavn    SumOfFragtomkostninger
1    Jens    50
2    Jørgen    65
3    Hans    32
4    Per    25
5    Simon    78
6    Karl    99
Avatar billede gc4p Nybegynder
27. februar 2011 - 11:36 #3
Det var nu meningen at tallene skulle stå under SumOfFragtomkostninger !
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2011 - 12:15 #4
if its possible for you to send me your dB then I can see if I can find a solution

ekspertenATsanthell.dk
AT = @

I'm going out, will be back around 5
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2011 - 18:42 #5
here comes an answer
Avatar billede gc4p Nybegynder
05. marts 2011 - 07:37 #6
Tak for hjælp terry.
Avatar billede terry Ekspert
05. marts 2011 - 09:46 #7
selv tak