Avatar billede rossoneris Nybegynder
24. februar 2011 - 09:40 Der er 3 kommentarer

css - wrapper

Jeg mangler lidt css/html hjælp

Jeg har et baggrundsbillede på 1600x1280, som ønsker altid bare skal fylde 100% . Så hvis har en opløsning på 1024x768 så viser den bare center af billedet og "skærer" så kanterne af, så ingen scroll bars osv vises.

Ovenpå den baggrund, skal jeg så have selve indhold af siden, som jeg f.eks. vil have i en ramme der er 500x500. Den skal så altid, uanset opløsning ligge center på siden

Indtil videre har jeg før blot bygget baggrundsbillede og selve rammen til indholdet af siden i en fil som følger

html:
<div id="wrapper">
<div id="menutv">menuv</div>
<div id="menuh">menuh</div>
<div id="content">content</div>
</div>

css:
background-repeat:no-repeat;
background-image:url(../grafik/forside.jpg);
position: absolute;
height:792px;
width:1162px;
z-index: 0;
left: 50%;
margin-left: -581px;
top:0px;

Men vil gerne finde en måde jeg kan skille de 2 af, så baggrunden altid fylder 100%, mens selve rammen til indholdet ligger centreret uanset opløsning.
Håber det giver mening
Avatar billede majbom Novice
24. februar 2011 - 10:06 #1
er det direkte sådan du skriver din css? ikke i nogle klasser eller noget?

div#wrapper{
  bla lba...
}

og hvad hvis en klient har en højere opløsning end dit billede?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
24. februar 2011 - 10:21 #2
har fundet ud af det - laver blot baggrundbilledet i body´en, så kører det
Avatar billede majbom Novice
24. februar 2011 - 11:23 #3
okay, husk at lukke spørgsmålet :)