Avatar billede larsgrau Forsker
23. februar 2011 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontrol af flere navne

Hej

Jeg vil gerne have en funktion hvor når man trykker på en den kontroller om det er det en eller andet ord som står i en tekstboks

jeg har prøvet denne

If Nz(Tekst0.Value, "") <> "mor" Or Nz(Tekst0.Value, "") <> "far" Then
    MsgBox "tjaa..."
Else
    MsgBox "ok"
End If

Men det er lige meget hvad jeg skriver i den tekst boks, kommer der til at stå tjaa... i msgbox

Pls help
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. februar 2011 - 16:31 #1
I almindelig tale gør du følgende:

Er det jeg har skrevet forskellig fra 'mor' eller er det forskellig fra 'far'

Og lige gyldig hvad du skriver, så vil en af tingene passe og så er det rigtigt at skrive 'Tjaa...'
Avatar billede larsgrau Forsker
23. februar 2011 - 16:51 #2
Fandt fejlen <> skulle være =

If Nz(Tekst0.Value, "") = "mor" Or Nz(Tekst0.Value, "") = "far" Then
    MsgBox "tjaa..."
Else
    MsgBox "ok"
End If
Avatar billede larsgrau Forsker
24. februar 2011 - 16:48 #3
Den kan kun kontroller hvis det er en tekstboks hvor man skriver ind i. den virker ikke hvis det er en tekstboks hvor man sætter tekst ind automatisk
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. februar 2011 - 19:18 #4
Jeg vil nu påstå at OnChange eventen bliver fyret af ligegyldig hvordan du ændrer teksten