Avatar billede findtaxa Nybegynder
22. februar 2011 - 19:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjern decimaler efter komma i javascript i ruteberegner fra google map.

Hejsa.

Jeg har et seriøst problem med et ruteberegner script hvor google map indgår i. Jeg har decimaler efter komma i både km og prisen der beregnes. Jeg ønsker ikke decimaler efter kommaet. Har fundet flere eksempler, men forstår ikke og mikse det ind i dette regne eksempel. Håber der er en ekspert der kan hjælpe mig.

I kan se min ruteberegner i funktion her:
http://www.findtaxa.dk/taxa-priser/

På forhånd mange tak.

Mvh
Martin.

KODE:

<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key=MIN-EGEN-KODE" type="text/javascript"></script>
    <!-- According to the Google Maps API Terms of Service you are required display a Google map when using the Google Maps API. see: http://code.google.com/apis/maps/terms.html -->
    <script type="text/javascript">

    var geocoder, location1, location2, gDir;

    function initialize() {
        geocoder = new GClientGeocoder();
        gDir = new GDirections();
        GEvent.addListener(gDir, "load", function() {
            var drivingDistanceMiles = gDir.getDistance().meters / 1609.344;
                        var drivingDistanceKilometers = gDir.getDistance().meters / 1000;
                        var drivingTakst1 = gDir.getDistance().meters / 1000 * 13.30 + 37;
                        var drivingTakst3 = gDir.getDistance().meters / 1000 * 16.80 + 50;

document.getElementById('results').innerHTML = '<strong>Fra Adresse: </strong>' + location1.address + ' <br /><strong>Til Adresse: </strong>' + location2.address + ' <br /><strong>Kørsles afstand: </strong>' + drivingDistanceKilometers + ' Km <br /><strong>Kørsles Takst 1: </strong>' + drivingTakst1 + ' Kr <br /><strong>Kørsles Takst 3: </strong>' + drivingTakst3 + ' Kr';

        });
    }

    function showLocation() {
        geocoder.getLocations(document.forms[0].address1.value, function (response) {
            if (!response || response.Status.code != 200)
            {
                alert("Sorry, we were unable to geocode the first address");
            }
            else
            {
                location1 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                geocoder.getLocations(document.forms[0].address2.value, function (response) {
                    if (!response || response.Status.code != 200)
                    {
                        alert("Sorry, we were unable to geocode the second address");
                    }
                    else
                    {
                        location2 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                        gDir.load('from: ' + location1.address + ' to: ' + location2.address);
                    }
                });
            }
        });
    }

    </script>

<body onload="initialize()">

    <form action="#" onsubmit="showLocation(); return false;">
<br>
      <p>
        <input type="text" name="address1" value="Fra Adresse" class="address_input" size="40" />
        <input type="text" name="address2" value="Til Adresse" class="address_input" size="40" />
        <input type="submit" name="find" value="Søg" />
      </p>
    </form>

    <p id="results"></p>
  </body>
Avatar billede tjens Nybegynder
22. februar 2011 - 21:26 #1
Hvis du bare vil fjerne decimalerne på udskrifttidspunktet, kan du bare pakke variablen ind i parseInt()
Avatar billede findtaxa Nybegynder
22. februar 2011 - 21:54 #2
Hej Tjens

Hvad skulle jeg dog gøre uden jer eksperter. Det virker jo bare suverænt. Mange tak for hjælpen. Smider du et svar så du kan få dine points. ;-)
Avatar billede tjens Nybegynder
22. februar 2011 - 22:11 #3
Her er et svar