Avatar billede livingfunction Nybegynder
22. februar 2011 - 11:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gruppering af klasser

Hej

I min solution har jeg 2 klasser, MyButton og MyDialog...overalt hvor jeg bruger disse 2 klasser opretter jeg en reference til hver af dem...jeg ønsker at ændre dette så jeg kun skal lave en reference til MyUIElements og igennem denne klasse kan tilgå MyButton eller MyDialog alt efter hvad jeg nu skal bruge..kan nogen fortælle mig hvordan jeg opnår dette?

Hilsen Living
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 12:34 #1
Du kan enten bruge Namespace eller polymorphing jeg ved ikke hvad som passer bedst i denne situaiton.
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. februar 2011 - 12:45 #2
Du kan oprette en klasse med navn MyUIElements, og ha en MyButton og en MyDialog property inde i den.

eksempel:

public class MyUIElements
{
    public MyUIElements()
    {
        MyButton = new MyButton();
        MyDialog = new MyDialog();
    }

    public MyButton MyButton { get; private set; }

    public MyDialog MyDialog { get; private set; }
}

Nu kan du tilgå MyButton og MyDialog igennem MyUIElements sådan:

MyUIElements elems = new MyUIElements();
elems.MyButton.Text = "Test";
elems.MyDialog.Text = "Test";

Er det sådan du mener?
Avatar billede livingfunction Nybegynder
23. februar 2011 - 08:22 #3
Tak Aaberg det var præcist det jeg havde i tankerne :]
smider du et svar?
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. februar 2011 - 12:25 #4
svar :)