Avatar billede rejx Nybegynder
22. februar 2011 - 11:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ASP.NET (C#) indsæt HTML fra string på aspx side?

Hej.
Jeg har et system der generere noget html kode via nogle .cs filer. Hvordan indsætter jeg dette html kode på en .aspx side? Pt. Gør jeg det ved at insætte det i en label kontrol. Men det giver mig nogle problemer med at få fat i de elementer jeg indsætter via javascript.

Hvordan får jeg denne string med html insat korrekt på en side?
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 11:48 #1
Litterl1.Text = "<p> Hello World </p>";
Avatar billede rejx Nybegynder
22. februar 2011 - 11:53 #2
Jo, det virker selvfølgelig til at sætte det ind.

Men jeg skal bruge en løsning der gør at det bliver sat ind, så det kommer med i DOM'en. Så jeg kan fange det via Javascript.

Så det skal sættes ind tidligere i opbygningen af siden.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 12:03 #3
www.magic-mouse.net er alt inden i <div id="ctl00_contentdiv" class="content"> en litteral.

Det kan anvendes af DOM. Da litteral er server side genereres den før dom.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 12:42 #4
Litteral på min side skabes mellem 66 og 88ms, dom skabes på 220 ms.
Avatar billede rejx Nybegynder
22. februar 2011 - 12:54 #5
Kan det være fordi jeg sætter min html kode ind i min litteral kontrol på page_load at det er forsent?
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2011 - 12:58 #6
al ASP.NET bliver færdiggjort før det sendes til klienten - så tolkes din HTML korrekt på klienten vil det eksistere på lige fod med HTML i din masterpage, page og hvor den ellers kunne komme fra. Har din javascript problemer med at arbejde med dele af HTML'en skyldes det ikke at du indsætter HTML'en for sent eller for tidligt eller at det er indsat vha den ene kontrol fremfor den anden - så skyldes det fejl enten i din javascript eller html-struktur.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 13:15 #7
Har du et kode eksempel eller et live eksempel ?
Avatar billede rejx Nybegynder
22. februar 2011 - 14:47 #8
Der var en fejl i min js kode :/ Så det virker fint med en litteral kontrol =) Kunne bare ikke forstå der ikke opstod en fejl i min js kode, og prøvede derfor at lede efter problemet et andet sted.

Smid svar, så deler jeg ud, og tak for hjælpen =)
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 15:15 #9
Svar her :)
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2011 - 18:39 #10
svar :)