Avatar billede jb2000 Nybegynder
22. februar 2011 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prioritering af lan-netkort frem for trådløst

Hej

Jeg har win 7 og bruger meget trådløstnetværk, men ad og til sætter jeg stikket i til lannetkortet. Win 7 skifter ikke automatisk over unden at jeg først skal deaktivere mit trådløsenetkort. Kan jeg undgå dette og hvordan?
Avatar billede swiatecki Novice
22. februar 2011 - 11:24 #1
Under hvert netkort kan du indstille "Metric", jeg kan ikke lige huske om det er den højeste eller laveste værdi der tager prioritet, men der kan google hjælpe
Avatar billede jano59 Nybegynder
22. februar 2011 - 12:06 #2
Under Control Panel\Network and Internet\Network Connections

Tryk på tasten ALT og vælg menuen Advanced og Advanced settings.

;-)
Avatar billede jano59 Nybegynder
23. februar 2011 - 11:59 #3
jb2000, Var du ikke tilfreds med mit svar ?

;-)
Avatar billede jb2000 Nybegynder
24. februar 2011 - 11:32 #4
Jeg har ikke fået det til at virke.
Det eneste sted jeg kan finde noget om metrik er under Internetprotokol v6 og v4, på hvert netkort.
Skal man ændre det begge steder??

Vh
jb2000
Avatar billede jano59 Nybegynder
24. februar 2011 - 11:51 #5
"Under Control Panel\Network and Internet\Network Connections
Tryk på tasten ALT og vælg menuen Advanced og Advanced settings."

Hvis du kan finde frem til stedet som jeg beskriver ovenfor, kommer der et vindue hvor du med pile i siden af vinduet kan flytte de forskellige netkort op og ned i rang orden.

Det burde give dig den ønskede Prioritering.
Avatar billede jb2000 Nybegynder
24. februar 2011 - 21:27 #6
Så fik jeg den. Havde ikke lige fanget det at ALT tasten fik en menu frem.

Tak for det.