Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
22. februar 2011 - 09:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Updater fejl ikke, men updater ikke som den skal.

hej nedstånede kode fejler ikke, men UPDATER ikke som den skal, hvis jeg laver en echo på variablerne virker de fint.
Nu har jeg set mig blindt på det så håber en anden kan give lys på det

På forhånd tak

<?php

$sql="UPDATE $businessname SET fname = '$fname', lname = '$lname', address = '$address', post = '$post', city = '$city', phone = '$phone', comment = '$comment', task = '$task', status = '$status', email = '$email', title = '$tittle' WHERE (tid='$tid')";
if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }

echo "The task is now in updated";
mysql_close($con);
?>
Avatar billede danco Nybegynder
22. februar 2011 - 09:31 #1
Prøv at echo hele din $sql således du kan se hvordan databasen modtager det.
Derefter kan du eventuelt kopiere hele strengen ind i PhpMyadmin og køre den, så kan du se hvilken fejl databasen returnerer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2011 - 09:37 #2
Prøv:

<?php

$sql="UPDATE $businessname SET fname = '$fname', lname = '$lname', address = '$address', post = '$post', city = '$city', phone = '$phone', comment = '$comment', task = '$task', status = '$status', email = '$email', title = '$tittle' WHERE (tid='$tid')";
mysql_query($sql,$con))or die('Error: ' . mysql_error());
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
22. februar 2011 - 10:59 #3
danco kan du ikke lige smide et svar, det var en fejl $tid der skylde problemmet, men fandt det grundet echo $sql så mange tak
Avatar billede danco Nybegynder
22. februar 2011 - 12:16 #4
Her får du et svar