Avatar billede Athome Nybegynder
21. februar 2011 - 21:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Strømstik??

Jeg har en ældre dell bærbar computer, der ikke vil tage imod strøm fra mit strømstik. Er der nogen som har en idé til hvad jeg kan gøre, for er da noget træt af det hvis den bare er gået helt tabt. Har mistanke om problemet er i selve der hvor strømstikket bliver sat til i computeren.??????
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. februar 2011 - 21:56 #1
Jeg arbejder i en virksomhed, hvor vi har en DEL DELL'er. (fik du den) :o)

Men der oplever vi også at de til tider går døde.
Nogle gange er det batteriet som er dødt.
Prøv evt. at tag batteriet ud og se om computeren modtager strøm uden batteri i?
Og ellers kan det jo godt være du skal have fat i en ny strømforsyning eller kabel til eller fra strømforsyningen.
Der er intet som indikere liv i skidtet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2011 - 21:59 #2
Lader den hvis du presser lidt til siden på stikket?
Kan godt være en lodning på bundkortet der er knækket, så der er dårlig/ingen forbindelse.
Avatar billede Athome Nybegynder
21. februar 2011 - 22:18 #3
Jacobdo: Det var det smil på læben jeg havde brug for...:-D

Lyset i selve stikket lyser, og jeg har indtil nu kunne få liv i den ved at rør ved stikket endten vrikkedet til siden eller presse det ind igen. Vil lige prøve det med batteriet og så håbe på et mirakel, for kan da ikke overskue hvis det er noget på bundkortet, det ved jeg jo ikke hvordan jeg fikser :-/
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2011 - 08:26 #4
Hvis du siger at stikket gerne skal vrides til siden eller lign, så kunne det jo meget vel tyde på en løs forbindelse.
Hvis det er der hvor stikket sættes i computeren, så kunne det desværre godt tyde på du skal have din computer på værksted.
Der er ikke garanti på?
Avatar billede Athome Nybegynder
22. februar 2011 - 11:02 #5
Nej det er en gammel computer garantien udløb i 2008, Så må jeg jo se om det kan betale sig at få den på værksted. Men takfor svarene

Lukket
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2011 - 16:16 #6
Og min kommentar i #2 kunne du så ikke bruge til noget?
Avatar billede Athome Nybegynder
22. februar 2011 - 17:28 #7
Jojo har skrevet at den reagere på at jeg presser eller det gjorde den, så kunne godt tyde på en fejl og hvis du hentyder til point så kunne jeg kun givetil mig selv, der var ikke andre muligheder
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2011 - 17:36 #8
Normalt beder man dem som har hjulpet en, om at lægge et svar.
Og indtil de har gjort det, er det jo korrekt, at så kunne du kun give dig selv point, da du var den eneste som havde lagt et svar. :o)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2011 - 17:45 #9
Behold du dine point i denne omgang. Næste gang må du huske at bede hjælperen om at lægge svar du kan bruge til at lukke med, hvis du har fået et svar. Får du ingen brugbare svar lukker du selv (som du gjorde her).
Avatar billede Athome Nybegynder
22. februar 2011 - 18:57 #10
okay så er jeg blevet det klogere tak for det :-D For sidst jeg havde noget fremme var der er en der havde sådan jeg kunne give ham point. men jeg vil være opmærksom på det næste gang.