Avatar billede olinuxo Nybegynder
21. februar 2011 - 20:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny "group" ved mere end 10 minutters tidsforskel

Kan man lave en gruppering af nedenstående, således at man af nedenstående får 4 grupper, fordi tidsforskellen på sidste datotid i første gruppe og første datotid i anden gruppe, bliver større end 10 minutter?

Altså, at tidsforskellen på hver gruppering bliver større end 10 minutter..

Avatar billede jakobdo Ekspert
21. februar 2011 - 22:02 #1
Da man jo næsten kan alt i SQL, tror jeg bestemt svaret er ja.
Men jeg tror den nemmeste løsning, er at lave grupperingen efterfølgende i PHP.
Hvor du så løber tiderne igennem og smider dem ind i et array eller lign.
Avatar billede olinuxo Nybegynder
21. februar 2011 - 22:07 #2
Jeg forventer med tiden en god mængde data og tænkte derfor det måske var bedst med en sql-forespørgsel.

Har du en ide om hvordan denne evt. kunne se ud?
Avatar billede olinuxo Nybegynder
28. februar 2011 - 23:56 #3
Lukker
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. marts 2011 - 15:35 #4
Beklager jeg ikke vendte tilbage første gang som lovet.

Men prøv lige denne kode:

$q = mysql_query("SELECT `dato`, UNIX_TIMESTAMP(`dato`) AS unix FROM `932244` ORDER BY `dato`") or die(mysql_error());

$last = 0;

if(mysql_num_rows($q)>0){
  while($r = mysql_fetch_assoc($q)){
    $diff = $r['unix'] - $last;
    if($diff > (60 * 10)){ //60 sekunder * 10 (min) = 600 sekunder...
      echo 'Ny Gruppe<br />';
      $last = $r['unix'];
    }
    echo $r['dato'] . ' - ' . $r['unix']. '<br />';
  }